عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#1
مشكلة في الفلاش درايف يظهر لي المجلدات والملفات بشكل غريب

وجربت برنامج USB SHOW ومافيه فايدة

أيضا عند فتح أي مجلد يفتح في نافذة جديدة

علما بأن الملفات داخل المجلدات سليمة ولا تظهر عليها علامة الشورت كت


 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#2
ومع هذا كل شوي يتغير ترتيب المجلدات ولا تثبت

ولا يمكن تصنيفها
 

1The Legend Mohammad

عضو مشارك
التسجيل
19/11/13
المشاركات
40
الإعجابات
3
#3
على الاغلب مشكلة فايروس
شوف الرابط
 

kinghaert

عضو مميز
التسجيل
21/3/11
المشاركات
249
الإعجابات
8
الجنس
Male
#4
دة فيروس الاختصار اللعين

الاستاذ محمد اعطاك رابط جيد للتخلص منة

لكن المشكلة هتلاقى ان كل جهاز تم ادخال الفلاشة بة تم اصابتة بالفيروس

انصحك نزل برنامج انتى فيروس دة وهو هايقضى علية بالجهاز والفلاشة

الاول احذف الانتى فيروس بالجهاز ثم نزل الجديد لعدم تعارضهم مع بعض

وابحث بة وسيتم ازالة الفيروس

الانتى فيروس مجانى وقوي

ودة الرابط الخاص بة من الشركة الام

http://www.360totalsecurity.com/
 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#5
على الاغلب مشكلة فايروس
شوف الرابط
دة فيروس الاختصار اللعين

الاستاذ محمد اعطاك رابط جيد للتخلص منة

لكن المشكلة هتلاقى ان كل جهاز تم ادخال الفلاشة بة تم اصابتة بالفيروس

انصحك نزل برنامج انتى فيروس دة وهو هايقضى علية بالجهاز والفلاشة

الاول احذف الانتى فيروس بالجهاز ثم نزل الجديد لعدم تعارضهم مع بعض

وابحث بة وسيتم ازالة الفيروس

الانتى فيروس مجانى وقوي

ودة الرابط الخاص بة من الشركة الام

http://www.360totalsecurity.com/

بارك الله فيكم ورحم الله والديكم

راح اجرب وإن شاء الله تنتهي المشكلة



سلمتم ودمتم بخير وعافية
 

the real napster

الوسـام الذهبي
التسجيل
31/8/13
المشاركات
1,570
الإعجابات
562
العمر
19
الجنس
Male
#6
هذا فيروس الاختصار
استخدم برنامج total commander وان شاء الله تنحل المشكلة
 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#7
للأسف أةل حل سويته تحميل برنامج 360 Total Security

وعملت سكان للجهاز وللفلاشة وحصل على 144 ملف تقريبا وحذفتهم حسب خطوات البرنامج

وسويت اعادة تشغيل للجهاز ودخلت للفلاش مميموري ولقيته مثل ماهو وبهذا الشكل ويظهر في الصورة انه يضع مسار C وهو D


حاولت اجرب الطريقة الأولى لكن لم تفلح أي خطوة معي


الان إذا ضغطت على أي مجلد تظهر لي هذه الرسالة


 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#8

kinghaert

عضو مميز
التسجيل
21/3/11
المشاركات
249
الإعجابات
8
الجنس
Male
#9
عمو حمزة

عندك ملفات مهمة فى الجهاز لو لا نزل ويندوز جديد او لو النسخة اصلية اعمل ريكفري

بالنسبة للفلاشة اعملها اعدام لأن كل ماهاتدخل على جهاز هاتصيبة بالفيروس

طيب لو عندك ملفات مهمة هنا هاتتبع الخطوات دى بدقة للقضاء على الفيروس اللعين

اول حاجة هانمسح الفيروس من الفلاشة ثم الجهاز

سيتم مراسلتك على الخاص
 

said.elaribi.9

عضو جديد
التسجيل
6/10/14
المشاركات
3
الإعجابات
0
#10
حمل برنامج smadav وسطبه واعمل فحص وفقكم الله
 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#12
للاسف لم تفلح أي محاولة
 

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#13

عمو حمزة

عضو جديد
التسجيل
23/5/04
المشاركات
11
الإعجابات
0
#14
سمعت ان هذا البرنامج بكبرة فايروس شنيع متشنع #

بكبره ولا بصغره فايروس ولا اللي يكون أهم شئ إنه تعدلت الأمور

وعلى قول المثل


وداوها باللتي هي الداء
 

fahmey

عضو فعال
التسجيل
22/9/08
المشاركات
132
الإعجابات
7
#15
بص ياباشا من على موقع داماس مش اى موقع تانى استخدم برنامج افاست انمترنت سكيورتى وبعد كده تلاقى الملفلات اختفت ترجع تانى تستخدم طريقة اظهار الملفات المخفيه من على الفلاش ودى موجود شرحها فى كل حته وانا جربت الموضوع ده شخصيا ونفع معايا
 

أعلى