البرنس المنشاوى

عضو مشارك
الإعجابات
0
يأستاذ جمال كنت عايز أعرف هل القانون الجديد غير سن ال36 سنه بالنسبه للى نزل أجازه وعمل غياب

بعنى لسه عند 36 سنه يروح يسوى موقفه التجنيدى بالغرامه وياخد الشهاده ولا القانون الجديد غير السن ده انا اريت هنا فى المنتدى من استفسار لأخ تانى ان سن ال30 لسه زى ما هو فى القانون الجديد بالنسبه للى مئدمش ورقه او مرحش مركز التدريب

بعنى اللى عمل تخلف فكنت عايز أعرف هل برده سن 36 بالنسبه للى عمل نزل اجازه وعمل غياب لسه زى ما هو ولا اتغير فى القانون الجديد

ياريت التغييرات فى القانون الجديد تنزل هنا فى المنتدى لأن فى ناس كتير أوى بتسأل عليها

البرنس المنشاوى

عضو مشارك
الإعجابات
0
معلش ياأستاذ جمال عايز بس أتأكد ان سن ال36 سنه بالنسبه للى نزل أجازه وعمل غياب أتغير فى القانون الجديد ولا لأ ولو لا قدر الله اتغير ايه هو السن الجديد ومعلش طولت عليك فى الأسئله

manbar

عضـو
الإعجابات
1
السن كما هو 36 سنة لكن الافضل سؤال مكتب السجلات العسكرية لان رأيهم هو المهم

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
الإعجابات
506
عليكم السلام

نعم سن 36 كما هو للغياب
وسن 30 كما هو للتخلف ...

محمد عبد الفتاح عبد العال احمد

عضو جديد
الإعجابات
0
عايز استفسر عن حاجه مهمه انا عملت كبير عائله لانى اعول اخى وابى غير قادر على الكسب وامى واعطونى شهاده اعفاء موقت حتى سن 29سن وهنا مشكله اننى لم اذهب فى ميعاد لظروف اقوى من ارادتى وانا لان تجاوزت 31ونصف

ارجو الرد وشكرا

ايمن محى

عضو مشارك
الإعجابات
4
عايز استفسر عن حاجه مهمه انا عملت كبير عائله لانى اعول اخى وابى غير قادر على الكسب وامى واعطونى شهاده اعفاء موقت حتى سن 29سن وهنا مشكله اننى لم اذهب فى ميعاد لظروف اقوى من ارادتى وانا لان تجاوزت 31ونصف

ارجو الرد وشكرا
كده تخلفت عن التجنيد و سنك عدى التلاتين محاكمه صوريه و غرامه من 3200-3600 جنيه و تاخد اعفاء نهائى

أعلى