شيروت

عضو مشارك
ارجو المساعدة بخصوص الشاشة الزرقاء التي لم استطع التخلص منها مباشرة بهد الانتهاء من تنصيب ويندوز سيفن حيث ظهرت مباشرة بهد الانتهاء الكلي من التثبيث تم اعادة تشغيل الويندوز وبدات تظهر دائما عند التشغيل في كل مرة والرسالة هي
The BIOS in this system is not fully ACPI compliant.please contact your system vendor for an updated BIOS :832::332:

waedqossous

الوسـام الذهبي
يجب ان تقوم بتحديث BIOS عندك

waedqossous

الوسـام الذهبي
اخي انظر الى ظهر الجهاز موجود عندك كلمة Service Tag وبجنبها ارقام اعطيني الارقام

شيروت

عضو مشارك
اخي انظر الى ظهر الجهاز موجود عندك كلمة Service Tag وبجنبها ارقام اعطيني الارقام

الرقم اخى 9yd4lt1معلش بتعبك معايه بس المشكله دى محيره الجهاز مش بيقبل اى نسخه 64 بيقبل 32 بس

waedqossous

الوسـام الذهبي
الرقم اخى 9yd4lt1معلش بتعبك معايه بس المشكله دى محيره الجهاز مش بيقبل اى نسخه 64 بيقبل 32 بس
طيب حالياً ماهو النظام الموجود على جهازك

شيروت

عضو مشارك
واللى عرفته اخى انه التحديث عايز حد متخصص ولا ممكن اى حد يعمله وممكن اى خطا يسبب مشكله ولا عادى

شيروت

عضو مشارك
اخى انا اسفه ازعجتك انا عملت تحديث ظهرتلى رساله وفيها اوكى وبعدها برضو اوكى ومافيش حاجه ظهرت تانى يعنى كده اتحدث ولا لسه معلش والله انا اسفه كتير بس بجد الجهاز طبعا عشان توصيفاته 64 والنسخه لما بنزلها 32 مش بتقبل او مش بيتوصف وبوصف م برنامج معين للتوصيفات وبالتالى مش بيوصف اغلب الحاجات

شيروت

عضو مشارك
اخى يعطيك الف عافيه للاسف المشكله لسه موجوده مش راضى يقبل 64خالص وبتظهر نفس الشاشه اللى كانت بتظهر قبل كده انا مش عارفه ليه كده تعبتك معايه اخى شكرا ليك .

ATA SYSTEM

عضو مشارك
المشكلة تكمن في كراك الوندوز64 عن تجربة جرب تسطيب الوندوز و عمل تحديث له من دون عمل تفعيل النسخة و اخبرني ب النتيجة و انا متابع .

أعلى