ميشو عاطف

الوسـام الذهبي
عايز حل لمشكلة " هذا الملف غير موجود ليتم نقله "

DR.NERO

الوسـام الذهبي
ما حزمة التحديث التى دمجتها أخى

DR.NERO

الوسـام الذهبي
أكيد أخى مليون فى 100%
العيب من الويندوز
أو لو انت حذفت أى حاجة من الويندوز
ممكن تكون حذفت حاجة علط

SamehGoda

عضوية الشرف
فى الغالب حضرتك حذفت شئ من التعريفات المدمجة مع الويندوز ممكن ترفعلنا ملف إعدادات برنامج nlite الخاص بنسختك

لنعرف ما الذى قمت بحذفه من النسخة

Abo Yassen

الوسـام الماسـي
بعد السلام
لازم تدمج اى اصلاح اى بمعنى اصح hotfix ولو حتى تحديث بسيط قولى ليه اقولك عشان لايمكن تعديل الملفات الويندوز الا بغرد اصلاح بعض الملفات التالفه او حتى غير تالفه ولهذا يسمح لك الويندوز بالدخول ووضع ما يمكن وضعه
والله اعلم وعن تجربه منذ بدايات التعديل لى على النسخ حيث لم اعلم ما هو التحديثات وخلاف ذلك تقبل مرورى

مجاهد عصام

عضو مميز
المشكلة فى نسخة الويندوز استبدلها باخرى

ميشو عاطف

الوسـام الذهبي
يا جماعة بجد المشكلة خنقتنى دى بتجيلى على كل الملفات
انا كنت عايز اعرف الملف الى موجود فية اوامر نقل الملفات دى ممكن ؟؟
ثانيا انا محذفتش حاجات من النسخة غير الحاجات العادية جدا جدا مفيهاش اى مشاكل انا متاكد

ياريت حل بجد

waedqossous

الوسـام الذهبي
اخي ميشو هذه المشكله تحدث عند التعديل على ملفات
SP3.CAB DRIVER.CAB

جرب عند التعديل على هذه الملفات ايقاف برنامج الحمايه الي عندك

txoo2

الوسـام الذهبي
بعد السلام
لازم تدمج اى اصلاح اى بمعنى اصح hotfix ولو حتى تحديث بسيط قولى ليه اقولك عشان لايمكن تعديل الملفات الويندوز الا بغرد اصلاح بعض الملفات التالفه او حتى غير تالفه ولهذا يسمح لك الويندوز بالدخول ووضع ما يمكن وضعه
والله اعلم وعن تجربه منذ بدايات التعديل لى على النسخ حيث لم اعلم ما هو التحديثات وخلاف ذلك تقبل مرورى
سؤال بس
المفروض ادمج حزم التحديثات قبل تخفيف الوندوز ام بعد وهل يوجد فارق

:265:

Abo Yassen

الوسـام الماسـي

سؤال بس
المفروض ادمج حزم التحديثات قبل تخفيف الوندوز ام بعد وهل يوجد فارق

:265:
افضل شئ وعن تجربه انك تدمح الميديا بلاير والاكسبلورر وبعدين الحزمه والبرامج التى تريدها قبل التخفيف والتعديل وبعد كده اخر حاجه تضيفها تعريفات الساتا اما الفرق فغالبا بعد التخفيف يحصل مشاكل وكذلك عن تجربه ايضا وفقكم الله

txoo2

الوسـام الذهبي
افضل شئ وعن تجربه انك تدمح الميديا بلاير والاكسبلورر وبعدين الحزمه والبرامج التى تريدها قبل التخفيف والتعديل وبعد كده اخر حاجه تضيفها تعريفات الساتا اما الفرق فغالبا بعد التخفيف يحصل مشاكل وكذلك عن تجربه ايضا وفقكم الله
انا خففتها وعملت الايزو هشتغل بيها وشوفها هتعمل مشاكل ولالا لاني استاذ في معرفه المشاكل لان بقالي 5 سنين بتحصل معايا مشاكل

alfares s

alfares s

عضو محترف
بص ياميشو هتاخد الملف ده من نسخه اصليه من ملف driverd.cab
او sp3.cab

وتضيفه في نسختك يعني تضيفه في نفس ملفات الكاب اللي في نسختك

أعلى