مصطفى حموده

عضو جديد
الإعجابات
0
الى كل كم يهمه الامر انا هارب من الخدمه العسكريه فى شهر 7 العام 2012 ومازالت دفعتى فى الخدمه وسوف تنهى فى 1/6 القادم وكانت مدة تجنيدى عام ..وانا الان اعمل فى شركه وانا الان لا اخشى القبض على ولاكن اخشى ان غدا مظلم لا اره واتمنى من الاساتذه الافاضل اى حل حتى لو وصل الامر انى اصيب نفسى بعاه مستديمه لانى بدأت نفسى تصاب باليس من الدنيا ولا اعرف ماذا اختار عقلى يقول انى ارجع ولاكن كل مافتكر اللى كان بيحصل ليا فى الجيش اقولا لا واللى يحصل يحصل .............طب ولو رجعت ايه اللى هيحصل ليا بالتفصيل :confused::confused:

سعد الدين

سعد الدين

المسؤول الفني
الإعجابات
15,831
السلا م عليكم

الاستاذ المستشار الجمل متغيب لظروف خاصة وسيتم الرد على الاسئلة عند عودته ان شاء الله

شكرا لك

ppego313

عضو مشارك
الإعجابات
0
اخى الكريم نصاحتى للك اذهب وسلم نفسك للوحده بدل ماتيضيع نفسك وعمرك فى الهروب وعقبال ماتفكر تاخد الشهاده عمرك هيكون ضاع وسوف تنتظرالى 36سنه عشان تنهي موقفك

عمر رحيل

عضو مشارك
الإعجابات
0

من 8 سنين كنت زيك وعملت غياب
لسه مش وصلت للسن 36
بس نصحتى سلم امرك لله وسلم نفسك عشان تترحم من ذل وظلم الجيش للابد

بص الغياب ده حاجه صعبه هتحتاج حاجات كتير اوى اولا تكون ضامن شغل وتكون راجل مش بتاع مشاكل عشان متحتكش بحد وتروح القسم وتكون اعصابك حديد
من الاخر كدا صعب مش تتحمل الاثار المترتبه
شوف وسطه للعميد او الراجل اللى عندك وان شاء الله يساعدك تاخد اخف عقوبه

اما بالنسبه للغياب
فى مقوله لسيدنا على عليه السلام بتقول
سلكت طريق الحق فوجته موحشا لقلت سالكيه

ودعواتى لك اخى ربنا يسترها معاك وعليك

مصطفى حموده

عضو جديد
الإعجابات
0
خلاص يبقى مش قدامى غير انى اصيب نفسى باى عاه علشان انا تعبت نفسيا اما بخصوص الشغل فانا اعمل مهندس باحدى الشركات بس طول الوقت حاسس ان فى حاجه غلط طول الوقت بيبقى فى شغل فى اماكن كويسه افضل بكتير بمرتب مجزى ولاكن لا اقدر ان اقوم بالتقديم اما بخصوص القبض على فانا استبعد هذا تماما فكرت انى اضرب شهاده بس بكدا هدخل نفسى فى متاه
طب لو فى واسطه ولا حاجه ممكن الشهاده تيجى على ال30 سنه
وشكرا لكم على ردودكم

ppego313

عضو مشارك
الإعجابات
0
شوف يااخى انت اللى بتفكر فيه ده شغل عيال صغيره وانت راجل القرار اللى انت اخدته المفروض تكون على قدر المسئوليه اما موضوع الوسطى لاينفعك بشئ واللى يقوللك اجبلك شهاده الجيش ده نصاب وانت اللي هربت لا تلوم اله نفسك وانت راجل متعلم المفروض اتقي الله في نفسك:rolleyes:

مصطفى حموده

عضو جديد
الإعجابات
0
مش عارف اقول ليك ايه اخى الكريم بس انا بجد تعبان نفسيا وغير ده انا عندى مرض نفسى اساسا بس فى الجيش محدش رضى يساعدنى

مصطفى حموده

عضو جديد
الإعجابات
0
انا كل اللى نفسى اعرفه انا ممكن اقصى عقوبه اخدها قد ايه

Hany Adel

Hany Adel

محامى ومستشار قانوني
الإعجابات
120
من الافضل لك تسليم نفسك
والعقوبة حسب القاضي ولكن طبقا للسوابق التي مرت امامي