malek111000

عضو ماسـي
الإعجابات
109
عمل رائع ومميز ! بارك الله في جهودك يا أخي وزادك نورا على نور

miro_love45

عضو جديد
الإعجابات
0
اخوي انا آسف هطول عليك وهتقل عليك شوي .. بس في نآس مش خبراء مثلكم في الاجهزة عندي كم شئ آبي آطرحهم عليك وياريت القي عندك الحل..
اول شئ انا حملت الاسطوانه بس مش لاقي أي مجال للتنصيب او اي شئ يعني معلش قولي بعد ما حملتها اعمل ايه بالظبط عشان اشغلها ودة طبعا من بعد امرك اخوي علماً بإن عندي 3 كارت ميموري بحجم 4 جيجا ما اعرف مالهم كل ما ادخلهم على اليو اس بي عن طريق الريدر يطلب فورميت واذا دوست على كلمه فورميت يجيب لي في المعلومات عن الفورميت إن حجم الكارت مثلا 294 دة اول واحد التاني حوالي 23 ميجا التالت 150 ميجا وكمان ما يقبلو الفورميت .. فـ بعد إذنك تقولي اعمل ايه بالظبط معاهم بالاسطوانه عشان يرجعو لحالتهم الطبيعيه .. وكمان عندي فلاش كينج ستون 4 جيجا كل ما ادخلها على الكومبيوتر تطلب فورميت وتمسح كل البيانات ولا يمكن نقل الملفات بها لأنها تطلب الفورميت مجرد ما تشيلها من الكومبيوتر وتدخلها في جهاز تاني او حتي بنفس الجهاز تطلب الفورميت فورا والملفات تروح معلش هتقل عليك بس ياريت تقولي الحلول مع الكروت والفلاش والاسطوانه واكون شاكر لك جدااا ربي يوفقك
.

هاني الكيالي

هاني الكيالي

مجموعة الإدارة
الإعجابات
2,078
اخوي انا آسف هطول عليك وهتقل عليك شوي .. بس في نآس مش خبراء مثلكم في الاجهزة عندي كم شئ آبي آطرحهم عليك وياريت القي عندك الحل..
اول شئ انا حملت الاسطوانه بس مش لاقي أي مجال للتنصيب او اي شئ يعني معلش قولي بعد ما حملتها اعمل ايه بالظبط عشان اشغلها ودة طبعا من بعد امرك اخوي علما بإن عندي 3 كارت ميموري بحجم 4 جيجا ما اعرف مالهم كل ما ادخلهم على اليو اس بي عن طريق الريدر يطلب فورميت واذا دوست على كلمه فورميت يجيب لي في المعلومات عن الفورميت إن حجم الكارت مثلا 294 دة اول واحد التاني حوالي 23 ميجا التالت 150 ميجا وكمان ما يقبلو الفورميت .. فـ بعد إذنك تقولي اعمل ايه بالظبط معاهم بالاسطوانه عشان يرجعو لحالتهم الطبيعيه .. وكمان عندي فلاش كينج ستون 4 جيجا كل ما ادخلها على الكومبيوتر تطلب فورميت وتمسح كل البيانات ولا يمكن نقل الملفات بها لأنها تطلب الفورميت مجرد ما تشيلها من الكومبيوتر وتدخلها في جهاز تاني او حتي بنفس الجهاز تطلب الفورميت فورا والملفات تروح معلش هتقل عليك بس ياريت تقولي الحلول مع الكروت والفلاش والاسطوانه واكون شاكر لك جدااا ربي يوفقك

بامرك انا

اولا ادخل هذا الموضوع

http://www.damasgate.com/vb/t/174856/

ثانيا نفذه في الاقلاع الامن للويندوز

3 احرق الاسطوانة بي برنامج الترا ايزو على اى فلاش ميموري لكن بعد ان تكون نفذت الخطوات من موضوعي الاول

4 تستطيع ايضا حرق الاسطوانة على السيدي

5 يوجد في الاسطوانة برنامج لاعادة الفلاش او الهارد الى الصفر يعني فورمات على الاصول

منور

محمود صلاح الدين

عضو مميز
الإعجابات
50
. تسلم ايدك .

.

miro_love45

عضو جديد
الإعجابات
0
تسلم حبيبي اوك راح اتابع معاك بس مشكله كدا في الاسطوانه ان السي دي محروق وطبعا بما اني سالتك كل دة فـ اكيد مش بعرف احرق على فلاشه :( ههههه معلش اسف .. قولي طريقه حرق على فلاش او الاسهل انا اقولك ان منزل النسخه الاخيرة من صفحه الشركه لبرنامج KILLDISK اللى انت واضعه بالشرح دون اي ملفات اخري وفقط سطبته ويطلب السيريال .. اكيد النسخه الاخيرة سيريالها صعب الاقيه ياريت الاقيه معاك واكون شاكر لك وتسلم والله انك متابع معانا.

miro_love45

عضو جديد
الإعجابات
0
اخوي معلش الحين حتي مع فورميت الدوس شوف الصورة واحكم بنفسك حجم الكارت 4 جيجا وهو يقول كم ولا يتحرك من اساسه :(

الله يوفقك شوف لي حل وآسف لازعاجك للعم هناك 2 كارت ميموري آخرين نفس الحال اما الفلاش هشوف وارد عليك ان شاء الله .

miro_love45

عضو جديد
الإعجابات
0
اخ هاني الفلآش اتفرمتت بس رجعت عملت نفس الموضوع تطلب فورميت كل ما ادخلها على الجهاز والله احتارت

هاني الكيالي

هاني الكيالي

مجموعة الإدارة
الإعجابات
2,078
اخ هاني الفلآش اتفرمتت بس رجعت عملت نفس الموضوع تطلب فورميت كل ما ادخلها على الجهاز والله احتارت
اخي الحبيب تقول ان الفلاش تفرمتت اوكى وعندا ادخالها مرة اخرى في الجهاز عادت كما كانت

واضح ان الويندوز لديك به فيروس

استعمل هذا الوحش وتنتهي المشكلة

http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Norman-Malware-Cleaner.shtml

miro_love45

عضو جديد
الإعجابات
0
تم اخوي جاري التحميل والحمد لله انك فكرتني بهذا الوحش لان من 4 سنين بحاول افتكر اسمه تخيل؟ ههههههههههه تسلم يارب ربنا يوفقك وان شاء الله جاري التجربه وهرد عليك .. بالنسبه لكروت الميموري هل لقيت حل؟

هاني الكيالي

هاني الكيالي

مجموعة الإدارة
الإعجابات
2,078
فعلا هي افضل اسطوانة على وجه الارض
وانا استعملها منذ اكثر من سنة وهي تقوم بجميع الوظائف
كما انها تحتوي على الهيرنس ايضا

منور اخي الكريم

jaap

jaap

VIP
الإعجابات
285
ممكن رفع النسختين القديمة والجديدة بالتفعيل يكون تحفة في عالم دامس واكيد شاكر لكم المجهود الرائع

هاني الكيالي

هاني الكيالي

مجموعة الإدارة
الإعجابات
2,078
ممكن رفع النسختين القديمة والجديدة بالتفعيل يكون تحفة في عالم دامس واكيد شاكر لكم المجهود الرائع
منور اخي سوف ارفع لك الان الاسطوانة القديمة والمفعلة لارجاع الهارديسك الى حالة المصنع

في المرفقات

اوكى اما الاسطوانة الجديدة والمفعلة في الموضوع فهى تحفة الاسطوانات التى تتعامل مع الهارديسك بشكل احترافي وعلمي

hammoud_x

hammoud_x

عضو ذهبي
الإعجابات
26
الف شكر لك أخي .

sameh haron

الوسـام الذهبي
الإعجابات
76
بارك الله فيك اخى الحبيب سوف اجرب العمل بها وعسى ان تكون النتيجة خير ان شاء الله ولى عودة بعد الانتهاء

sameh haron

الوسـام الذهبي
الإعجابات
76
منور اخي سوف ارفع لك الان الاسطوانة القديمة والمفعلة لارجاع الهارديسك الى حالة المصنع

في المرفقات

اوكى اما الاسطوانة الجديدة والمفعلة في الموضوع فهى تحفة الاسطوانات التى تتعامل مع الهارديسك بشكل احترافي وعلمي
هل معنى هذا اخى هانى ان الاسطوانة الجديدة ليس بها برنامج اعادة الهارد الى ضبط المصنع

هاني الكيالي

هاني الكيالي

مجموعة الإدارة
الإعجابات
2,078
هل معنى هذا اخى هانى ان الاسطوانة الجديدة ليس بها برنامج اعادة الهارد الى ضبط المصنع
طبعا اخي الحبيب البرنامج موجود بها

ولكن رفعت القديم لصغر حجمه

منور

khairy yahya

عضو محترف
الإعجابات
9
جزاك الله خيرا.

sameh haron

الوسـام الذهبي
الإعجابات
76
اخى الحبيب هانى بعد عمل فورمات كامل للهارد كما هو وارد بالشرح كانت تظهر مساحات مقتطعة من الهارد وهى غير ظاهرة فى disk management الخاص بالويندوز او فى اى برامج اخرى ولكنها تظهر فقط فى هذا البرنامج الموجود بموضوعك
ولكن بعد انتهاء عملية الفورمات الذى ظلت لمدة عشر ساعات وبعد اعادة التقسيم كما بالشرح ظهرت هذه القطاعات المستقطعة
المشار اليها فى الصورة التاليه فهل هذه باد سيكتور وهل يمكن علاجها

omrani1

عضو مميز
الإعجابات
6
جزاك الله خيرا مشرفنا الغالي على ما تقدّمه من مجهودات رائعة

sameh haron

الوسـام الذهبي
الإعجابات
76
اخى الحبيب هانى بعد عمل فورمات كامل للهارد كما هو وارد بالشرح كانت تظهر مساحات مقتطعة من الهارد وهى غير ظاهرة فى disk management الخاص بالويندوز او فى اى برامج اخرى ولكنها تظهر فقط فى هذا البرنامج الموجود بموضوعك
ولكن بعد انتهاء عملية الفورمات الذى ظلت لمدة عشر ساعات وبعد اعادة التقسيم كما بالشرح ظهرت هذه القطاعات المستقطعة
المشار اليها فى الصورة التاليه فهل هذه باد سيكتور وهل يمكن علاجها

اخوانى هل يوجد من لديه معرفة هل هذا باد سيكتور ام ماذا

أعلى