dr.maged mokhtar

الوسـام الماسـي
التسجيل
2/5/10
المشاركات
5,119
الإعجابات
1,603
#61
طيب أنا سطبت ويندوز جديد على جهاز تانى إكس بى ولكن على البارتشن d ونزلت النسخة pro ونفس المشكلة بعد إعادة التشغيل لم تتفعل وتبقى على الاصدار التجريبى :265:

أخى الكريم سامح
وأخى الكريم أبو خالد

بالمرفقات ملفان ريجيسترى إنتريز
إستخرجتهما من النسخة السيكيوريتى الصامتة
بعد تحميلها من فور شيرد عن طريق الموقع المذكور
وبإستخدام إنترنت داونلود مانجر
وللعلم الموقع يدعم الإستكمال
ولكن سرعته
ليست كسرعة أرشيف أو جامبو فايلز أو فايل فلاير أوالميديافاير
أسرع المواقع المجانية
ولكنه
بيحل مشكلة الفورشيرد ولو جزئيا

على فكرة

أنا لم أجرب النسخة الصامتة أو ( ملفات الريجيسترى التى أعتقد أنها لم تفعل عندكما لأى سبب )
فحاولا النقر عليها مرتين يمكن التفعيل يتم ( والله تعالى أعلم )
لأنه بالفعل Avast Internet Security v.8 بآخر تحديث ليوم 29 - 4 - 2013 مثبت عندى على ويندوز7 ألتيميت
الذى أكتب منه الآن منذ فترة ويعمل جيدا
ورخصته تنتهى بعد 397 يوما

وأخيرا
لا أنسى أن أشكر
جميع أفراد الفريق المميز
وفى إنتظار جديدهم

وشكرا لكم جميعا
 

نفر مدير

عضوية الإمتياز
التسجيل
10/2/07
المشاركات
1,224
الإعجابات
334
الإقامة
مكة المكرمة
#62

جزاك الله خيرا اخي الحبيب جهد رائع
 

spyhearts

الوسـام الماسـي
التسجيل
16/1/07
المشاركات
3,281
الإعجابات
102
العمر
32
الإقامة
Giza
#63
بارك الله فيك اخى
 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#64

جزاك الله خيرا اخي جهد رائع

حفظك الله من كل مكروه.
الله يكرمك وتحقق كل اللى ف بالك شكرا لمرورك
طيب أنا سطبت ويندوز جديد على جهاز تانى إكس بى ولكن على البارتشن d ونزلت النسخة pro ونفس المشكلة بعد إعادة التشغيل لم تتفعل وتبقى على الاصدار التجريبى :265:
:confused: غريبه والله انا والاخ عامر والبقيه جربناها اكثر من مره وتنزل مفعله تفعيل كامل :rolleyes:
فى ملوحظه صغيره وهامه جدا وهيه ان قبل التنصيب لابد من وجود الانترنت علشان يتحقق من الفتره التجريبيه وبعدين يشتغل التفعيل هذه من اهم النقاط قبل التنصيب وجود انترنت
أخى الكريم سامح
وأخى الكريم أبو خالد

بالمرفقات ملفان ريجيسترى إنتريز
إستخرجتهما من النسخة السيكيوريتى الصامتة
بعد تحميلها من فور شيرد عن طريق الموقع المذكور
وبإستخدام إنترنت داونلود مانجر
وللعلم الموقع يدعم الإستكمال
ولكن سرعته
ليست كسرعة أرشيف أو جامبو فايلز أو فايل فلاير أوالميديافاير
أسرع المواقع المجانية
ولكنه
بيحل مشكلة الفورشيرد ولو جزئيا

على فكرة

أنا لم أجرب النسخة الصامتة أو ( ملفات الريجيسترى التى أعتقد أنها لم تفعل عندكما لأى سبب )
فحاولا النقر عليها مرتين يمكن التفعيل يتم ( والله تعالى أعلم )
لأنه بالفعل Avast Internet Security v.8 بآخر تحديث ليوم 29 - 4 - 2013 مثبت عندى على ويندوز7 ألتيميت
الذى أكتب منه الآن منذ فترة ويعمل جيدا
ورخصته تنتهى بعد 397 يوما

وأخيرا
لا أنسى أن أشكر
جميع أفراد الفريق المميز
وفى إنتظار جديدهم

وشكرا لكم جميعا
شكرا لمحاولتك المساعده لاخوتك :cool: نورت التوبيك اخى الكريم

جزاك الله خيرا اخي الحبيب جهد رائع
اهلا بيك اخى الحبيب وجزاك الله اياه .
شكرا اخى
 

SamehGoda

عضوية الشرف
التسجيل
3/6/08
المشاركات
3,692
الإعجابات
898
العمر
37
الإقامة
الـمـنـوفـــيــــــــــة
#65
ممكن فعلا تكون المشكلة من عدم وجود النت لأن الكراك الخاص بالنسخة 6 كنت لازم بعد ما احطه فى مسار البرنامج

لازم التنشيط عن طريق النت جارى التجربة
 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#66
ممكن فعلا تكون المشكلة من عدم وجود النت لأن الكراك الخاص بالنسخة 6 كنت لازم بعد ما احطه فى مسار البرنامج

لازم التنشيط عن طريق النت جارى التجربة
. دى خطوه مهمه جدا قبل تنصيب البرنامج ونسيت ذكرها ...انتظرك بود.
 

bo3bdo

ابو عبدالله
التسجيل
26/4/05
المشاركات
5,294
الإعجابات
326
الإقامة
Bahrain
الجنس
Male
#67
جزاك الله خيرا
 

waleed sabry

عضو مشارك
التسجيل
14/12/10
المشاركات
29
الإعجابات
0
#68
معلش سؤال التحميل يكون في الروابط الاولى المرفوعة على موقع الخليج العربى ام 4Shared

وبعدين الملف المرفق للأكتف يوضع فين في أي مكان في مسار البرنامج
 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#69
شكرا لحضورك
معلش سؤال التحميل يكون في الروابط الاولى المرفوعة على موقع الخليج العربى ام 4Shared
التحميل من مركز الخليج دول هم هم ال على الفورشير
يعنى عندك روابط الخليج لو منفعتش فى التحميل للبرنامج الصامت اللى انت عايزه
ممكن تحمله عادى من الفوشير :1016:
اخى الكريم الروابط فى الموضع البرنامج تنصيب صامت بالتفعيل
مفيش داعى للمرفقات ف شىء فقط قبل التنصيب تأكد ان الانترنت شغال
 
abohasham

abohasham

مشرف سابق
التسجيل
20/5/11
المشاركات
3,486
الإعجابات
981
العمر
45
#70
مجهود وتميز اكثر من رائع .
جزاكم الله كل الخير اخوانى الكرام وجعله الله فى ميزان حسناتكم
ملاحظة : مع الاسف بعد تجربة البريميوم والفرى لا يتم التنشيط وتظل تجريبه وذلك على الاكسبى وال 8 ؟
بالتوفيق
 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#71
مجهود وتميز اكثر من رائع .
جزاكم الله كل الخير اخوانى الكرام وجعله الله فى ميزان حسناتكم
ملاحظة : مع الاسف بعد تجربة البريميوم والفرى لا يتم التنشيط وتظل تجريبه وذلك على الاكسبى وال 8 ؟
بالتوفيق
اهلا بك اخى الحبيب ابو هشام
النسخه ال Free تبعى قبل تنصيبها لابد من غلق النت وهيه دى النسخه الوحيده اللى بتتسطب بالشكل دا .
اما عن البريميوم او باقى نسخ الافاست لابد قبل التنصيب ان الانترنت يبقى شغال ليتعرف على الفتره التجريبيه للبرنامج ..وكدليل.. المفروض يبقى ف مجلد البرنامج بتاع الافاست عند حضرتك ملف اسمه Version.dll ودا الكراك مما يعنى ان الكراك منقول بشكل سليم ...وتبقى جزئيه الانترنت فقط ..هذا والله اعلم
ومعاك يا جميل ان شاء الله لغايه ما نحل المشكل :infor: لك خالص تحياتى .
 

waleed sabry

عضو مشارك
التسجيل
14/12/10
المشاركات
29
الإعجابات
0
#72
شكرا لحضورك

التحميل من مركز الخليج دول هم هم ال على الفورشير
يعنى عندك روابط الخليج لو منفعتش فى التحميل للبرنامج الصامت اللى انت عايزه
ممكن تحمله عادى من الفوشير :1016:
اخى الكريم الروابط فى الموضع البرنامج تنصيب صامت بالتفعيل
مفيش داعى للمرفقات ف شىء فقط قبل التنصيب تأكد ان الانترنت شغال
الف شكـر اخـى الكريـم
 

osamaroshdi

عضو مميز
التسجيل
19/3/09
المشاركات
234
الإعجابات
47
#73
ممكن الباص ورد لنسخة free
ولكم جزيلا الشكر
 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#74
ممكن الباص ورد لنسخة free
ولكم جزيلا الشكر
اخى الحبيب النسخه الفرى اللى على موقع 4shared
ليس لها اى باسورد حملها واغلق النت قبل التنصيب وارجلعى بالنتيجه .
 

Amer Asran

VIP
التسجيل
31/1/08
المشاركات
4,702
الإعجابات
1,533
الإقامة
Egypt
#75
نرجو من الاخوة الافاضل من يجرب البرنامج ويتم التفعيل يرد بذلك
فلا يصح ان توجد فقط ردود من لم يستطيع التفعيل:close::close:
*************
.
 

osamaroshdi

عضو مميز
التسجيل
19/3/09
المشاركات
234
الإعجابات
47
#76
اخى الحبيب النسخه الفرى اللى على موقع 4shared
ليس لها اى باسورد حملها واغلق النت قبل التنصيب وارجلعى بالنتيجه .
التحميل من مركز الخليج له باص ورد علي الملف المضغوط وهو 50 50
والحمد لله تم فتح الملف وتسطيب البرنامج .
شكرا علي الرد
 

waleed sabry

عضو مشارك
التسجيل
14/12/10
المشاركات
29
الإعجابات
0
#77
انه بالفعل تم تسطيب البرنامج , وتسلم الأيادي التي عملت هذا الموضوع وهذه صورة من جهازي , ولكـن لي طلب وهـو , انا اريد المفاتيح للأربع نسخ , وزلك لان عندي في المحل لما اعمل لزبون يجب التوصيل للنت وانا ليس عندي في المحل , وشكرا جزيلا

 
LEBA

LEBA

عضوية الشرف
التسجيل
12/11/08
المشاركات
3,246
الإعجابات
823
الإقامة
AHLY 4EVER
الجنس
Male
#78
نرجو من الاخوة الافاضل من يجرب البرنامج ويتم التفعيل يرد بذلك
فلا يصح ان توجد فقط ردود من لم يستطيع التفعيل:close::close:
*************
.
المفـــــروض والله يا عامر بس انا بقيت بفهم ان اللى يحمل وميردش دا اتفعل معاه عادى جدا
واللى بيرد بمشكله هو دا اللى حصل معاه المشاكل وان شاء الله نحلها له مش يسيبنا كدا :close::close:
الاخ ســـــــــــــــــــــــــامح جوده انا انتظرك انا رديت على استفسارك ومنتظرك نتيجه التنصيب والنت موجود :265:
التحميل من مركز الخليج له باص ورد علي الملف المضغوط وهو 50 50
والحمد لله تم فتح الملف وتسطيب البرنامج .
شكرا علي الرد
الحمد لله
انه بالفعل تم تسطيب البرنامج , وتسلم الأيادي التي عملت هذا الموضوع وهذه صورة من جهازي , ولكـن لي طلب وهـو , انا اريد المفاتيح للأربع نسخ , وزلك لان عندي في المحل لما اعمل لزبون يجب التوصيل للنت وانا ليس عندي في المحل , وشكرا جزيلا

اخى الحبيب المفاتيح ليس لها علاقه بالامر
لابد من وجود انترنت علشان يتعرف على الفتره التجريبيه للبرنامج الاول وبعدين بياتى دور التفعيل ســواء بمفاتيح او الكراك .
الحمد لله النسخه ايضا مفعله عندك وكله تمام .
 

dr.maged mokhtar

الوسـام الماسـي
التسجيل
2/5/10
المشاركات
5,119
الإعجابات
1,603
#79
أخى الكريم سامح
وأخى الكريم أبو خالد

بالمرفقات ملفان ريجيسترى إنتريز
إستخرجتهما من النسخة السيكيوريتى الصامتة
بعد تحميلها من فور شيرد عن طريق الموقع المذكور
وبإستخدام إنترنت داونلود مانجر
وللعلم الموقع يدعم الإستكمال
ولكن سرعته
ليست كسرعة أرشيف أو جامبو فايلز أو فايل فلاير أوالميديافاير
أسرع المواقع المجانية
ولكنه
بيحل مشكلة الفورشيرد ولو جزئيا

على فكرة

أنا لم أجرب النسخة الصامتة أو ( ملفات الريجيسترى التى أعتقد أنها لم تفعل عندكما لأى سبب )
فحاولا النقر عليها مرتين يمكن التفعيل يتم ( والله تعالى أعلم )
لأنه بالفعل Avast Internet Security v.8 بآخر تحديث ليوم 29 - 4 - 2013 مثبت عندى على ويندوز7 ألتيميت
الذى أكتب منه الآن منذ فترة ويعمل جيدا
ورخصته تنتهى بعد 397 يوما

وأخيرا
لا أنسى أن أشكر
جميع أفراد الفريق المميز
وفى إنتظار جديدهم

وشكرا لكم جميعا

أخى الكريم LEBA
رجوعا لكلامى فى هذه المداخلة رقم 62 للتوضيح والإستفسار
Avast I.S v.8.1483
المثبت عندى كان من موضوع الأخ الكريم أبو إنجى
وكنت إستخدمت أحد المفاتيح المرفقة وأعطانى تقريبا ال 410 يوم أو أكثر حتى 31 - 5 - 2014
مش فاكر بالضبط
ولم أستخدم الكراك المرفق مع البرنامج ( version.dll )
لأنى لا أستخدم أى برنامج حماية بكراك مطلقا
وإنما بمفاتيح أو سيريالات ( من النت أو مشتراه ) أو registery enteries مضمونة فقط
وخصوصا لو شكت فيه برامج الحماية
وكان norton lnternet security 2013 وآخرين
على جهاز آخر من أجهزتى قد شكوا فيه وحذفوه بعد التحميل والفك مباشرة
والغريب أن الأفاست نفسه أجاز الكراك عندما أعدت تحميله بعد تثبيت الأفاست
فيبدو أننى حسدت الأفاست عندى
ولا يحسد المال غير صاحبه ( على رأى المثل )
لأنه من يوم الأربعاء 1- 5 - 2013
بدأ الأفاست فى إخراج رسالة غريبة
تتعارض مع الوضع الموجود عندى والواضح فى الصور
أو أن الأفاست ( بيخرف ويهلوس ) مش عارف إيه الحكاية بالضبط
وأنظر أخى الكريم لما حدث أثناء كتابة مداخلتى هذه
وهو مثبت فى الصور المرفقة
وبالمرفقات 4 صور لتخاريف الأفاست أخذت ظهر اليوم السبت 4- 5 - 2013
يمكن تعرف تفسرها لى
شكرا لك
وبارك الله فيك
 

future1995man

عضو مميز
التسجيل
25/4/13
المشاركات
303
الإعجابات
17
#80
افاست ام الكاسبر

محلا وجودك يا كاسبر ومالنا غنى عنك
 

أعلى