الحالة
موضوع مغلق

محمد باشا

الوسـام الماسـي
#21
الظاهر انته لاعب بإعدادت البرنامج :eye: وكما تعلم حتى لو أزلت البرنامج الريجستري يبقا في اغلب الأحيان ... يعني الحين استنتجنا انه المشكله من الريجستري :eye: الحل قمت بعمل تطبيق صغير يحل لك كل هالمشاكل :wow:

إفتحه وفك الضغط عنه وبعدين شغله

بعين رقم 1 لحذف الملفات من الريجستري
رقم 2 لتنصيب ملفات الريجستري الأصليه
رقم 3 لتفعيل البرنامج

أما 4 حقوقي :1002: و 5 زيارة داماس و6 الخروج :333: موفق

إي صح بعض الناس يقلولون ملغلم لأنه مكشوف من بعض الحمايات غير المهمه الظاهر لأني كاتب اكواد bat معتبرينها فيرس :mad:


والنتائخ خاطئه فوق لأنها مجرد أكود .bat مكتوبه بالمفكره ويمكن للمتحرفين فحصها ، مو يجني واحد معتمد على الحمايات ويقولي أنته ملغم أو مفيرس ، افحص بيدك و شوف الأكواد المكتوبه وقل لي النتائج :1016: الملف بالمرفقات
 

الكرويتى

الوسـام الماسـي
#22
والله فعلاً شغل جامد جداا

ربنا ما يحرمنا منك .... بالفعل اسمك على مسمى (( الباشا باشا )

شغل خطير جدا ... ومجهود شديد

وأنا باعتذر لحضرتك للاسف المشكلة ما زالت ...

وبالمناسبة أنا ملعبتش فى قيم السجل خالص :eye: ... كل اللى عملته ضفت بعض القيم لملفات الهوستس Hosts ... أعتقد والله أعلم هيا السبب

شكرى وتقديرى لمجهود حضرتك الجبار ....
..
 

محمد باشا

الوسـام الماسـي
#23
والله فعلا شغل جامد جداا


ربنا ما يحرمنا منك .... بالفعل اسمك على مسمى (( الباشا باشا )

شغل خطير جدا ... ومجهود شديد

وأنا باعتذر لحضرتك للاسف المشكلة ما زالت ...

وبالمناسبة أنا ملعبتش فى قيم السجل خالص :eye:... كل اللى عملته ضفت بعض القيم لملفات الهوستس Hosts ... أعتقد والله أعلم هيا السبب


شكرى وتقديرى لمجهود حضرتك الجبار ....
..


إذا انت جربت التطبيق اللي فوق واللي يعدل الريجستري ، ومانفع ، كما قلت أنك حذفت البرنامج ونصبته تاني إذا الحل من الويندوز اذا فعلا مجرب الريجستري ، أما الهوست عادي لأنه بيحجب المواقع مالو دخل
 

الكرويتى

الوسـام الماسـي
#24
إذا انت جربت التطبيق اللي فوق واللي يعدل الريجستري ، ومانفع ، كما قلت أنك حذفت البرنامج ونصبته تاني إذا الحل من الويندوز اذا فعلا مجرب الريجستري ، أما الهوست عادي لأنه بيحجب المواقع مالو دخل
[/CENTER]
شكراً جزيلاً اخويا محمد على مجهود حضرتك
وكنت أتمنى أن حلك للمشكلة تنجح
على كل حال أنا كنت طارح الموضوع بمنتدى عربى تانى
ووصلنا للمشاركة ال 20 .... بحلول أخرى ومختلفة

وبصراحة أنا تعبت .... وعلى رأى المثل بيئول ( اللى بيخاف من عفريت بيطلعلوا )) وأنا كنت خايف أعمل فورمات .... بس المرة دى إن شاء الله هجهز الأدوات هههههههههه ..... أول ما هاعمل الوندوز هعمل نقطة إستعاده للنظام .... عشان استفاد منها

(( من اخطائنا نتـعلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم ))

شكراً لكل من شارك بالموضوع
 

Abo Yassen

الوسـام الماسـي
#25
بص يا استاذنا الكبير فى حلين لهذه المشكله انك تدخل على السيف مود للجهازوتمسح والوينرار من السيستيم وتنزل واحد جديد والحل التانى انك تنزع بطاريه الجهاز عشان يرجع لاعاده المصنع لان الواضح ان ده خطا من ملف رجيسترى حضرتك طبقته فى الجهاز وطبعا مامسحتش قيم الرجيسترى والله اعلم حاولت مساعدتك استاذى الكبير بالتوفيق
 

الكرويتى

الوسـام الماسـي
#26
بص يا استاذنا الكبير فى حلين لهذه المشكله انك تدخل على السيف مود للجهازوتمسح والوينرار من السيستيم وتنزل واحد جديد والحل التانى انك تنزع بطاريه الجهاز عشان يرجع لاعاده المصنع لان الواضح ان ده خطا من ملف رجيسترى حضرتك طبقته فى الجهاز وطبعا مامسحتش قيم الرجيسترى والله اعلم حاولت مساعدتك استاذى الكبير بالتوفيق

بارك الله فيك أخويا عمرو ... جزاكم الله كل خير

عملت نظام جديد اليوم ... وريحت نفسى لأن كان باين عليها مشكلة صعبة

وعملت نقطة استعاده للنظام بعد تنصيب برامج معينة كما ذكر مشرفنا الكريم ابو منصر

شكرى وتقديرى لأهتمام حضرتك


..
 

محمد باشا

الوسـام الماسـي
#27

بارك الله فيك أخويا عمرو ... جزاكم الله كل خير

عملت نظام جديد اليوم ... وريحت نفسى لأن كان باين عليها مشكلة صعبة

وعملت نقطة استعاده للنظام بعد تنصيب برامج معينة كما ذكر مشرفنا الكريم ابو منصر

شكرى وتقديرى لأهتمام حضرتك


..

الله يعينك
:617:
 

Ahmed-Under

عضوية الشرف
#28
ياراجل انا قولتلك من الاول نزل ويندوز جديد مسمعتش الكلام انت مش لعب ممكن يكون حصل خطأ بالنسخة عادى بتحصل :)
مبارك حل المشكلة ومبارك النسخة الجديده ومبارك احنا حبسناهـ ههههههههه :)
تحيتي
 

الكرويتى

الوسـام الماسـي
#29
ياراجل انا قولتلك من الاول نزل ويندوز جديد مسمعتش الكلام انت مش لعب ممكن يكون حصل خطأ بالنسخة عادى بتحصل :)
مبارك حل المشكلة ومبارك النسخة الجديده ومبارك احنا حبسناهـ ههههههههه :)
تحيتي

ههههههههههههه ..

أنا مكنتش هعمل وندوز جديد ... ولا كنت بفكر أعمله

ولكن لئيت المشكلة صعدت لحاجة تخليك تعمل مليون وندوز هههههههههه ..

الطابعة مردتش تتعرف !! .... بالرغم من انها متعرفه بس بتاجى رسالة بيئول أن مفيش طابعات خالص ههههه

فقولت كملت وفرصة :eye:على البركة فرمت يا عم رجب


شكرى وتقديرى لحضرتك

وأين نسخة الوندوز :1002: ؟



 

Ahmed-Under

عضوية الشرف
#30

ههههههههههههه ..
أنا مكنتش هعمل وندوز جديد ... ولا كنت بفكر أعمله
ولكن لئيت المشكلة صعدت لحاجة تخليك تعمل مليون وندوز هههههههههه ..
الطابعة مردتش تتعرف !! .... بالرغم من انها متعرفه بس بتاجى رسالة بيئول أن مفيش طابعات خالص ههههه
فقولت كملت وفرصة :eye:على البركة فرمت يا عم رجب

شكرى وتقديرى لحضرتك
وأين نسخة الوندوز :1002: ؟


ياعم الله فاكر بس اخلص الموضوع اللى ورايا دا الاول وانا هرفعهلكم :) :1016:
 
الحالة
موضوع مغلق

أعلى