محمد نجيب ع

عضو جديد
التسجيل
22/8/12
المشاركات
2
الإعجابات
1
#1
اكيد كل واحد فينا عنده برنامج فيرس وممكن اتنين , والبرامج كتير جدا بس اكيد مش كلها كويس
وفي منها بيكون antivirus يعني الجهاز يقدر يمسك اي فيرس .... لكن ما يقدرش يمنع دخول الفيرس من النت مع العلم ان اكتر واقوى الفيروسات مصدرها النت يعني من الاخر كام اسبوع والنسخة مع السلامة, وبعض البرامج بيكون internet security يعني يحافظ على اتصال النت لكن الفيرس اللي بيدخل من اي مصدر تاني ميقدرش يتعامل معاه ولو معملتش تحديث كل يوم مش هيقدر يحميك
يعني من الاخر عايز تقول ايه!!!!!
انا عايز اقولك انا برنامج f-secure عبارة عن الاتنين في بعض يعني هتبقى محمي من كل النواحي غير انه 2012 المطور يعني بأخر تحديثة
والبرنامج ده الماني , وفي المانيا بيطلقوا عليه اسم العملاق وهو فعلا عملاق كفاية انه رقم واحد في معظم البنوك الالكترونية اللي طبعا بتخاف اوووووووي من اي هاكر او فيرس

دلوقتي وصلنا للتحميل بس الاول افكركم انه البرنامج ليه نسختين واحدة مجانية والتانية بفلوس وطبعا دي بيستخدما اصحاب المواقع والشركات والبنوك اما المجانية دي اللي هنحملها

طبعا موقع التحميل الماني وكتير مننا مش هيقدر يتعامل معاه بس هقولكم تحملوه ازاي

بعد ما تضغطوا على الرابط وبعدين توصلوا لموقع البرنامج بكل بساطه هتتضغط على الصورة دي


 

abohasham

abohasham

مشرف سابق
التسجيل
20/5/11
المشاركات
3,486
الإعجابات
981
العمر
45
#2
شكرا لك اخى على مجهودك

ولكن يرجى تغيير الرابط ومراجعة التنسيق للموضوع والاصدار الكامل والصور
 

abd_allaأبوحمدي

عضو ذهبي
التسجيل
11/9/07
المشاركات
891
الإعجابات
51
#3
ممكن اضافة صورة للبرنامج

و جزاك الله خيرا
 

damasgate king

عضو محترف
التسجيل
21/9/11
المشاركات
458
الإعجابات
2
#4
أخى الكريم محمد نجيب
أولا شكرا على الموضوع والمجهود

يبدو أن ما تعرفه عن برامج المكافحة
تنقصه الدقة
وأن ما ذكرته بموضوعك به مغالطات كثيرة
من عدة وجوه
1 - تعريف ووظائف ال Internet Securities ليس كما ذكرت مطلقا
ويرجى مراجعة ذلك من مصادره الأصلية لتعرف الحقائق أكثر وأدق من فضلك
2 - لو راجعت المواقع الأكثر وثوقية
لوجدت أن ال bitdefender و ال kaspersky وال panda
فى المراكز الثلاثة الأولى
3 - يفضل المستخدمون الذين يهتمون بالأمان والخصوصية والمحافظة على أجهزتهم ووقتهم وقلة الفورمات
أكثر من الخفة على الجهاز والسهولة فى الإستخدام
وإن كان كل ذلك نسبى ويختلف من جهاز لآخر حسب المواصفات والإمكانيات

ال Internet Securities و ال Total Protections
بإختلاف أنواعها عن ال Antiviruses ولو من نفس الأنواع
4 - قارن أسعار هذه المنتجات وستتأكد مما ذكرته لك
لأن على الأقل المثل العامى بيقول
(الغالى ثمنه فيه )
وإن كان هناك شذوذا عن ذلك فهو قليل جدا
أخى لاتزعل من النقد
ولو لك رأى آخر
إكتبه بالتفصيل
والرأى بالرأى
والحجة بالحجة
 

محمد4474

عضو محترف
التسجيل
27/5/09
المشاركات
445
الإعجابات
3
الإقامة
مصر
#5
_________
تبسم فان الله ما أشقاك إلا ليسعدك
وما اخذ منك إلا ليعطيك
وما أبكاك إلا ليضحكك
وما حرمك إلا ليتفضل عليك
وما ابتلاك إلا لأنه يحبك
الأمل: في كل ليلة نستعد للخلود إلى النوم
ولسنا متأكدين من أننا سننهض من الفراش في الصباح لكننا مازلنا نخطط للأيام القادمة....هذا هو (الأمل) ..
 

hadi almawt

VIP
التسجيل
27/2/09
المشاركات
3,010
الإعجابات
897
الإقامة
Iraq
الجنس
Male
#6
A system error reading a resource occured!

Server error 404

Not Found
 

محمد السفير

الوسـام الذهبي
التسجيل
17/11/11
المشاركات
2,211
الإعجابات
425
العمر
21
الإقامة
عراقـي وأفتخـر .
#7
من الأفضل أن ينقل للأرشيف ( نقل عشوائي لايسمح به ) . . . ;
 

محمدهدية

عضو مميز
التسجيل
16/8/08
المشاركات
381
الإعجابات
8
#8
ممممممممممممممممممششششششكككوررررررررررررررررررررررر
 

altoki

عضو محترف
التسجيل
17/3/07
المشاركات
532
الإعجابات
2
#9
من البرامج الرائعة في مجال الحماية
ولكن يحتاج أخي العزيز صور للبرنامج ليزيد موضوعك رونقا وجمالا للمنتدي
 

أعلى