عادل القناوى

عضو جديد
الإعجابات
0

ياريت حد يفيدنى من الاخوة الاعضاء
انا كنت جندى فى القوات المسلحه دخلت 6/4/2008
وقضية حولى 7 شهور فى الجيش او 6 شهور
وبعد كده مرحتش الجيش تانى خالص لغايت دلوقتى وكنت بفكر اروح اسلم نفسى
ممكن اعرف ايه الى هيتم معايا هتحبس مده قد ايه ولا هدفع فلوس ولا ايه بزبط
او اخد معايا محامى يمكن يخفف الحكم شوية عليا ياريت الرد يا شباب عشان بصراحه انا مش عارف انا من الموضوع دا قالب دماغى خالص وهل لو رحت سلمت نفسى هقضى المدة تانى ولا هاخد حبس ورفد

عادل القناوى

عضو جديد
الإعجابات
0
يا جماعه ياريت بالله عليكم حد يرد عليا انا بصراحه مش عارف اعمل ايهع ومفيش غيرى قدامكم بعد ربنا ياريت حد يفيدنى بالله عليكم
ان دخلت الجيش فى 6/4/2008
وبعدها بى 6 او 7 شهور سبت الجيش ولغايت دلوقتى مرحتش ونا دلوقتى عندى 25 سنه
ايه الحل بتاعى اروح اسلم نفسى للوحده ولا اروح فين بزبط وايه العقوبه الى هتم عليا هل هيا غرامه وحبس ولا هقضى المدة بتعتى من تانى ياريت حد يرد عليا

el_sultaaan

عضو مشارك
الإعجابات
3
بص ياريس انا لحد علمى انهم بيشوفو انت غبت اد ايه

وبتاخد سنة او اتنين زيادة بص معنى السنه الزيادة ببقو 45 يوم

دا اللى كنت بشوفو مع المجندين فى الوحده

دا اللى اعرفه

new_yasser

new_yasser

عضو مميز
الإعجابات
3
لو رحت الآن سوف تقدم للمحاكمة وليس عليك الآن دفع نقود وأنت وظروفك لكن الآن لا يحكموا بأحكام عالية يعنى ممكن سنة ورفت بتقضى نصف المدة ومع اول عفو تطلع

عادل القناوى

عضو جديد
الإعجابات
0
ياريت يا رجاله ونبى حد يجاوبنى بصراحه انا نفسى اروح واخلص عاوز اسافر برا ومش عارف اعمل ايه ياريت حد يقولى ايه الى هيحصل معايا هناك او اروح اسلم نفسى فين بالله عليكم ياريت الرد عليا

K E M O

عضو جديد
الإعجابات
0
اوعة تروح تسلم نفسك انا فى الجيش ومعي صديق هرب من الجيش سنة وهو سنتين جيشه واتسجن 8 شهور وخالص المدة بيقولي شفت العذاب فى السجن ودلوقتي بيعديد المدة من الجديد هيخلص 1/9/2013
ياعني بالسجن والجيش قاضي 4 سنين ونص فى الجيش ياعم خليك حر نفسك بلا جيش ولا خره انا فضلي 3 شهور واخلص جيشي تعبان اوي شوفت المرف في الجيش + اني حالتي النفسية تقريبا بقت صفر

عادل القناوى

عضو جديد
الإعجابات
0
مش معقول هقضى اربع سنين فى الجيش يعنى المدة الاساسية بتعتى الى هيا مدة الجيش واقضى سنه او اتنين حبس ازى يعنى مش معقول يا صحبى اكيد فى حاجه مش تمام صحبك دا عملها
ياريت الاستاذ جمال يرد علينا فى الموضوع دا

عادل القناوى

عضو جديد
الإعجابات
0
يا جماعه انا بقالى اكتر من اسبوع محدش عاوز يرد عليا فى المشكلة دى ليه

ELMaTaDooR

عضو فعال
الإعجابات
5
يا عمى روح واسمع الكلام سيبك من الأخ KEMOانته هتتحبس ويتحكم عليك سنه بس وهتقضى نصها زى ما قال الأخ new_yasser
روح واسمع الكلام بجد

أعلى