MAHMOED

MAHMOED

عضوية الشرف
التسجيل
15/8/08
المشاركات
5,049
الإعجابات
2,205
الإقامة
فى كنف الاخوان
#1
'',


بعد البدء في مسابقة pwn2own التي يتم عقدها بصفة سنوية من خلال المؤتمر السنوي CanSecWest للتطبيقات الأمنية والمخصصة لإختراق الهواتف والمتصفحات تبين أن متصفح جوجل كروم كان أول متصفح تم إختراقه هذه السنة بعد أن كان بعيد كل البعد عن مرحلة الخطر العام الماضي ،الجدير بالذكر أن من قام بإختراق كروم هو نفس الفريق الذي قام بإختراق متصفح سفاري أثناء المسابقة التي اجريت سنة 2011 ويدعى vupen ويبدو أنهم قد وضعوا خطة كبيرة للهجوم على متصفح جوجل المحبوب ، وكانت جوجل ضاعفت من قيمة جوائزها أربعة أضعاف في هذا المؤتمر لتصل إلى حدود 60,000 دولار .وقد تمكن المخترقين من السيطرة على جهاز كان يستعمل نظام الويندوز 7 (64-bit) كما دامت هذه المحاولات ٦ اسابيع كاملة .واضاف المؤسس المشارك لفريق Vupen ويدعى شوقي بكرار أنه على الرغم من سقوط جوجل كروم هذه السنة إلى أنه يعتبر من أأمن المتصفحات ومهمة اختراقه تعتبر صعبة جدا
الجائزة كانت مليون دولار هذا العام والاختراق تم بوقت قصير جدا دقيقتين او ثلاث ربما. يظهر أن المخترق كان على علم بثغرة معينة في المتصفح قبل بداية المسابقة وقام باستغلالها يعني الاختراق الاستعراضي أخذ دقيقتين لكن أعتقد أن التحضير لهذا الاختراق أخذ اكثر من ذلك بكثير.
المصدر

 

MAHMOED

MAHMOED

عضوية الشرف
التسجيل
15/8/08
المشاركات
5,049
الإعجابات
2,205
الإقامة
فى كنف الاخوان
#2
النص الاصلى


It seems escaping Pwn2Own unscathed last year put a target on Google Chrome's back, as the browser was the first to fall to exploits at this year's event. Pwn2Own is a hacking competition that takes place at the annual CanSecWest security conference in Vancouver. The goal is to exploit browsers and mobile devices to take full control of a system. This year, Vupen, the first team that successfully cracked Safari last year, set its sights on Chrome first after developing a plan of attack for six weeks. Its method took advantage of two zero-day exploits — unknown issues with a shipping product — and a baited website set up during the hack. Once the computer visited the site, the exploit ran and opened up the Chrome calculator extension outside of the browsers sandbox, demonstrating complete control of the up-to-date 64-bit Windows 7 box.
Vupen had previously released a video cracking Chrome, but Google rejected it, stating the hackers had used exploits found in third-party code, most likely Flash. Vupen wouldn't reveal how they accomplished gaining control of the system this time around, but noted they had hacked a completely default version of the browser. Because Flash is pre-installed as part of Chrome, they could very well have used a similar exploit.
Even though Chrome fell this year, Vupen co-founder Chaoki Bekrar told ZDNet that "the Chrome sandbox is the most secure sandbox out there. It’s not an easy task to create a full exploit to bypass all the protections in the sandbox." Still, if all it takes is drive, a fair bit of know-how, and a simple booby-trapped webpage to take over a system via a browser, it goes to show just how insecure we are online.
 

ΛHMЄĐ

الوسـام الذهبي
التسجيل
18/8/11
المشاركات
1,522
الإعجابات
852
الإقامة
مصــرُ الحبيبهـ
#3
شكرا أخي محمود ع الخبر
وإن شاء الله قريبا نري في الوطن العربي عقليات قدرتها تتعدي مجرد إختراق متصفحات إنترنت
 

أعلى