ياسر عبد التواب

عضو جديد
الإعجابات
0
لو سمحت الموضوع مهم . المحافظ اصدر قرار بنقل موظف من مصلحة الى مصلحة اخرى ولكن لسبب ما بعد صدور قرار المحافظ وارسالة الى الجهات المعنية للتنفيذ قام رئيس المصلحة الأولى ( المنقول مننها الموظف ) بتوقيع اجازة اعتيادي شهر لهذا الموظف لكى لا يتم تنفيذ قرار المحافظ ولكي يظل على قوة الجهة الأولى مع العلم ان الموظف لم يستلم عمله بالجهة المنقول اليها

ياسر عبد التواب

عضو جديد
الإعجابات
0
لو سمحت الموضوع مهم . المحافظ اصدر قرار بنقل موظف من مصلحة الى مصلحة اخرى ولكن لسبب ما بعد صدور قرار المحافظ وارسالة الى الجهات المعنية للتنفيذ قام رئيس المصلحة الأولى ( المنقول مننها الموظف ) بتوقيع اجازة اعتيادي شهر لهذا الموظف لكى لا يتم تنفيذ قرار المحافظ ولكي يظل على قوة الجهة الأولى مع العلم ان الموظف لم يستلم عمله بالجهة المنقول اليها ما قانونية هذه الأجازة خاصة بعد تسجيلها فى سجلات شئون العاملين

salem salem salem

عضو جديد
الإعجابات
0
رد: فساد

انا شايف انه يروح ويقطع الأجازه اللى اتعملت له وينفذ القرار ويقدم شكوى فى الشئون القانونيه للأدارة القديمه بانه لم يقم بتقديم طلب اجازة ولم يوقع على الطلب ده لو عايز يكمل فى طريق الشكوى لان الأمر ممكن يصل الى طعن بالتزوير ضد اللى قدم الطلب
او زى ما قولتلك يقطع الاجازة وينفذ قرار النقل
عبدالحميد مصطفى
المحامى بالأستئناف العالى
مكتب 195 شارع احمد عرابى شبرا الخيمة اول
موبايل 0106467734 مكتب 44715871

ياسر عبد التواب

عضو جديد
الإعجابات
0

اولا شكرا على اهتمام حضرتك . بس اللى عايز اقوله ان هذا الموظف هو اللى عمل الأجازة ووقع عليها ورئيس المصلحة اعتمدها علشان يعرقلوا تنفيذ قرار المحافظ فهل هذه الأجازة لها تأثير على القرار اذا رفع هذا الموظف دعوى بعد ذلك بطلب الرجوع الى نفس الوظيفة اللى كان شاغلها والا لأ

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
الإعجابات
505

بالطبع يا غالى لها تأثير
فعدم تنفيذ قرار النقل ليس فى صالحك
الا اذا كانت لك أسباب قوية جدا تكون
سندا لك فى دعواك أمام المحكمة ...

ثانيا من المهم أن تتابع ربطك المالى
الآن تبع أى جهة .....

ثالثا يمكنك طلب اعادة النظر فى قرار