الحالة
موضوع مغلق

المسيرى

عضو فعال
بعد اذنك يا باشا هل شهادة الرفد يجوز التعين بها املا

المسيرى

عضو فعال
معلش يا باشا انا عارف انى بتقل عليك بس انتى يا باشا اللى عودتنا على العطاء دائما ربنا يخليك لينا يا سيادة المستشار ويحرمناش منك

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
يا غالى
ولا يهمك أنت تأمر
بس العيش والحلاوة
خليها بره أحسن !!!

عموما كلها أيام ونبارك لك يا غالى
وبالتوفيق

المسيرى

عضو فعال
يا باشا يسمع من منك ربنا وربنا مايحرمناش منك

المسيرى

عضو فعال
معلش يا باشا مردتش عليا هل يجوز التعين بشهادة الرفد من الخدمة

عبدالله.

عضو جديد
ربنا يسترها معاك ياخي ويهون عليك ويصبرك و باذن الله في انتظار نسمع عنك الخبر السعيد يوم الخميس ومتنساش تطمنا جميعاً.

اخوك في الله عبدالله.

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
شهادة الرفد تتغير بمجرد مرور 6 أشهر فقط !!!
وبالأمس أخبرنى بعض اخوانى ممن سأل بالسجلات
العسكرية أنه تم تخفيض هذه المدة الى ثلاثة أشهر فقط

ليتك تتأكد يا غالى من هذه المعلومة المهمة جدا جدا ...

المسيرى

عضو فعال
مساء الخير على منتدانا الجميل وعلى مستشارنا الاجمل بكرة ان شاء الله هتاكد من المعلومة دية دا ان خرجت يعنى يا باشا دعواتكوا معانا بكره

المسيرى

عضو فعال
اخى عبد الله ربنا هيسترها ان شاء الله بدعواتكوا معانا بدعوات سيلدة المستشار واللى سترها فى اللى فات يسترها بكرة ان شاء الله وان شاء الله لو خرجت بكره ان شاء الله هوافيكم بكل الاحداث المسيرى

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
ان شاء الله
تخرج بالشهادة النهائية ان شاء الله
وان شاء الله ندبح لك عجل بالمنتدى ....
حلاوة خروجك على خير ان شاء الله .....

المسيرى

عضو فعال
يا باشا خيرك سابق يا كبير مجرد ان انتى لا تتاخر علينا بالرد ده كرم من سيادتك لكن تتدبح عجل ليا بالمنتدى تبقى معرفتى وقفت عليك بخسارة

المسيرى

عضو فعال
وان شاء الله اللى عايز اى استفسار عن اى شىء انا تحت امره واسال عنه فى السجلات غدا بمشيئة الله والله المستعان

المسيرى

عضو فعال
والله يا سيادة المستشار لو ربنا كرمنى بكره والموضوع عدى على خير تسمح لى ازورك فى مكتبك

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
والله يا غالى

سيكتب لك عمر جديد لك غدا
ان شاء الله . وهايكون أحلى
يوم فى حياتك ....

وسيكون فيه تشجيع كبير لاخواننا
المترددين فى لتخاذ هذه الخطوة الهامة ..

المسيرى

عضو فعال
يا كبير انا واحد من الناس كنت متردد لانهاء هذا الموقف لكن تشجيع سيادتك هو اللى دفعنى لانهائه وربنا يسترها بكره ومتنساش يا باشا لحد الساعة 8 مردتش عليك تعمل حسابك فى عيش وحلاوة

hesham almasry

عضو جديد
انا روحت و الحمد لله .... اخدت الشهاده يوم 6\5\2010

gamal gamal

محامى ومستشار قانوني
والله يا سيادة المستشار لو ربنا كرمنى بكره والموضوع عدى على خير تسمح لى ازورك فى مكتبك
والله تشرف يا غالى ....

المسيرى

عضو فعال
'', اولا وقبل اى شىء اتوجه بشكر حار جدا لسيادة المستشار جمال بيك الذى دفعنى لانهاء هذا الموقف الذى دام معى لاكثر من 10سنوات وكما وعدت سيادة المستشار ان اعلن ما تم معى بالضبط توجهت اليوم الى السجلات العسكريه وكنا حوالى 38فرد وقمنا بدفع مبلغ 130 اخرى وجلسنا داخل قاعة السجلات حتى الساعة12 ظهرا حتى حضر القضاة وكانوا 3 قضاة واحد عميد 2مقدمين دخلنا اليهم بالترتيب وفى سرعة متناهية عليك ذكر 3 اشياء اسمك سنك سلاحك وبعد ان انتهى من الجميع نطق الكلمة التى اراحت قلوب الجميع وقال حكمت المحكمة عليهم جميعا بالرفد وجلسنا فى القاعة مرة اخرى وبعد حوالى ساعة ونصف حضر الينا رائد وقام بتوزيع الشهادات وهكذا تمت المحاكمة بالتفصيل من داخل السجلات العسكرية واؤد ان اتوجه مرة اخرى الى سيادة المستشار الذى لم يتهاون معى او مع اى احد فى الرد واشكر منتدانا العظيم على ما يقدمه لنا من خدمات وكل القائمين عليه
ملحوظة سالت النهاردة يا سيادة المستشار عن امكانية تغير الشهادة وكان الرد يتم تغير الشهادة بعد 6 شهور لمن ادى الخدمة وحصل على الشهادة رديئه اما من اخذها رفد فبتم تغيرها بعد سنة ولا صحة لما ورد للتغير بعد 3 شهور والف شكر لسيادة المستشار جمال بيك وكل القائمين على هذا المنتدى اعضاء وزوار ومراقبين وشكرا لمن تواجد معى ولو بقلبه
تنويهكل من يذهب الى السجلات عليه عدم التدخين وعدم التحدث مع احد ويوم الجلسة على الجميع غلق المحمول نهائيا لان القاضى العسكرى ممكن يحبس اى حد لمدة 3 شهور فى حالة عدم الانضباط وشكرا لكم جميعا وشكرا لمصر التى جعلتنى احس انى اتولدت من جديد والله المستعان و....:5998:..............

المسيرى

عضو فعال
تسمحلى يا سيادة المستشار انى اقتبس كلمة منك واقولك يا غالى ربنا يخليك لينا وميحرمناش منك

المسيرى

عضو فعال
انا اسمى الحقيقى مصطفى ابراهيم تسمح لى اعرف مواعيد سيادتك فى المكتب من امتى يا غالى

الحالة
موضوع مغلق

أعلى