الحالة
موضوع مغلق

Ziko-Alg

عضو فعال
no comments

MR ROPY

الوسـام الذهبي
هذا هو حال الإنسان العربى فى هذه الأيام
يتكلم عن الماضى .... أما الحاضر .... !!!!!
يا أخى تكلم عن مشكلة فلسطين ........
تكلم عن اليهود وتاريخهم 0.....
نريد أبحاث تخدم العرب و المسلمين
الغرب فى تقدم ..........
ونحن نفكر فى الماضى .........
أفيقى يا أمة الإسلام
أتفق مع أخى الكريم

امير الاحساس88

عضو جديد
والله الله اعلم بس الموضوع يبي بحث واطلاع عشان اقدر اعطي رايي بالموضوع
ويعطيكم العافيه على المواضيع الهادفه

KHALIDSHAPAN

عضو مميز
هههههه فارس حلوه

وشكرا أخي جهاد عالتوضيح

بس أنا لسه مصر إن الخلايجه هم اللي بنوا الأهرامات ...

هوه في حد من الفراعنه بيزور الأهرامات ؟
قليل جدا
وحتى اللي بيته جمب الأهرامات مش بيزورها
كل الخلايجه لما يطبوا مصر بيزوروا الأهرامات عشان يفتكروا الأجداد لما إستثمروا بناء الأهرامات ...
حتى برج بيتزا هههههههه وبرج إيفل الخلايجه بنوها
حلوه برج بيتزا ده :5998: بيزا ولا بيتزا كله واحد

:confused::confused::confused: :confused::confused::confused::confused:

عبدالالاه نور

موقوف
يا أخي الكريم ان العبيد و الطبقة الكادحة و الغلابة هم دوما البناة و لا يسكنون ما بنوه ببساطة من يملك المال و الجاه و السلطان تخلد أساميهم على تلك الحجارة و لا يذكر اسم بناء واحد فعندما حكام أمريكا ربطوا شرق أمريكا بغربها بواسطة السكة الحديدية التي أقامها عمال صينيون و بعض العبيد السود أحتفل بهذا الحدث الضخم أرباب المال و رجال الأعمال و أخذت صور تذكارية لهم لم يرى فيها عامل واحد .

sho4

عضو مميز
انا عاوز اقول للباحث ( انت مزعل نفسك ليه ولا يهمك خلاص ياسيدي مش الفراعنه هما ال بنوا الاهرامات)

انت تقول وانا اقول وهويقول بس للاسف انت محتاج تغير التاريخ باكمله علشان تثبت صحه كلامك

اخر حاجه طلب صغير وانت بتغير التاريخ ابقي سجل ان العرب هما ال انتصروا في حرب 48

مستنيك ماشي

MasterXX

عضو مميز
أخواني موضوع على وجه كبير من الاهميه ينبغي النظر اليه من منظور اسلامي و علمي يعني انا وصلت لفكرة الكاتب وهيه الصراع الحضاري لنفي الوجود العربي لحضاره عريقه و انسابها الى الفراعنه و ارجو من ادارة المنتدى ان تنظر الى التاريخ و تفرد له باب خاص بالمناقشه و الحوار لأن من لا تاريخ له لا مستقبل له و كل حضارة اليهود قائمة على النفاق و محي الهويه العربيه و الاسلاميه و صراحه في ظل الظروف الراهنه و ظل نظام الحكم المتعاون مع اليهود أحس بأنه من الواجب التفكير بالموضوع بشكل جدي و ظرحة الى النقاش و اعتذر اذا قلت شي يزعج احد الاخوه بس نحنا انزرع براسنا فكرة ان الحضاره الفرعونيه هيي الاهرام و نحنا أسلام الله عرفناه بالعقل يعني لازم جد نفتش على أساس هذا الموضوع لاسيما انو اليهود بيدفعو كل اموالون لمجرد انو يلاقو بس طوبه زغيره بأسمهم ليش لنخليهون ياخدو تاريخنا و المؤرخ كما رأيت هو يهودي عافاكم الله

و

صامتة

عضو مشارك
انا مصرية

و مايهمنيش مين اللى بنى الاهرامات - لانى غير مهتمة بالتاريخ وما يهمنى هو المستقبل

الهدف من الموضوع هو ان اليهود هم اللى بنوا الاهرامات

وانا معك ...لانهم كانوا العبيد و السخرة اللى بيحمل و يحرك الحجارة بجانب الحيوانات

روشا بنت الوادى

عضـو
رد: الفراعنه ليسوا هم بناة الاهرام الدليل مع بالصور

تمام انت قلت كلام كويس ايوه فيه تلاعب .. بس مش ملاحظ حاجه يعنى هم قوم عاد بتقول انهم جم قبل الفراعنه وبنوا الابنيه والتماثيل الكبيره اللى على شكل الفراعنه طب ازاى دى .. ازاى بنوا تماثيل تشبه شكل زى الفراعنه هم كانوا عارفين ان الفراعنه هايجوا يسكنوا بعدهم

عبدالرحمن

الوسـام الماسـي

اضافة طيبة يتم تفكير فيه مستقبلا

lionheart_ismail

عضو مشارك

وبركاتة
تحياتى لصاحب الموضوع وعلى مشاركتة الفعالة ونقلة الطيب لاصل الموضوع واذا كان فى الموضوع غلط لايفسد للود قضية
وشكر خاص جدا جدا جدا للسيد المحترم صاحب العقل الراقى الاخ خالد هلال مشرف البرمجيات
على رده المهذب المقنع على الموضوع
وهذا هو فائدة الحوار العاقل اننا نعلم الراى والراى المضاد له المعلومة وتصحيح المعلومة
واقسم برب العزة الملك الجبار انا استفدت كثيرا من هذا الموضوع
انا مصرى مش مهم اعرف مين اللى بنى الاهرامات المهم نوصل لنقطة
ووحدة راى ولابد يكون فيه ترابط بين العرب حتى لا نترك فجوة بيننا عرضة لاطماع
الحاقدين اى كان وطنهم
وتحياتى لكل من شارك فى الموضوع
و وبركاتة

الحالة
موضوع مغلق

أعلى