الحالة
موضوع مغلق

Can't.Sleep

عضو مشارك
الإعجابات
14
و رحمه الله و بركاته

الوقاية
بخصوص الرفع على الميديا فاير

ساعات لما بنيجى ننزل لعبه من الميديا فاير و تكون مجزئه على اكثر من جزء يعنى مثلا 6 او 7 ....الخ

ساعات بتظهر لك رساله عند فك الضغط كده على سبيل المثال

the file is curropt بتظهر الرساله ديه لما بتيجى تفك الضغط

بس ده للاسف بيبقى من الموقع و خاصه ان الميديا فاير ساعات بيبوظ الملفات المضغوطة اى اللى امتدادها rar

فعشان كده انا عايز اعرف رايكم و لو في حل للمشكله ديه

هو انا عندى حل بس مش عارف هينفع ولا لاء

ان اى واحد عايز يرفع لعبه يعمل ايه ؟

يضغطها و بعد ميقسمها يكتب مثلا بعد كلمه .rar اسمه او اسم الموقع يعنى على سبيل المثال هيبقى كده الملف ده

ZeroVB.Com.fifa 10 .rar.by h.zohdy
او

zerovb.com.fifa 10 .rar.zerovb

يعنى هتخلى امتداد الملف يكون بين الكلام

العلاج

RAR Recovery Toolbox

2mb

لحل مشكلة الميديا فاير مع الملفات المضغوطة

كيفية الاستخدام

ساقوم بتطبيق مثال عند فك احدى الاسطوانات
فقد ظهر هذا الخطأ عند الفك

وبالطبع الخطأ يفيد بانه حدث مشكلة اثناء فك الضغط وبالتالى لن نجد هذا الملف lingolocal.enter.5.5.4483by.rar داخل الاسطوانة ولكن بعد استخدام البرنامج قام بحل هذه المشكلة والاسطوانة تم فكها بالكامل ولله الحمد

وقبل ان ابدا فى الشرح ارجوا مراعاة
- التاكد من حجم الملفات المراد فكها
- البرنامج لايقبل ملفات باللغة العربية يعنى لو الملفات نزلت بالعربى نسميها باى اسم بالانجليزى لكل الملفات مع مراعاة ان يكون اسم الملف واحد فى جميع الملفات

ناتى للشرح
سنقوم بفتح البرنامج

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 46KB.

ونحدد الجزء الاول فقط من الاسطوانة والبرنامج سيقوم بجمع بقية الروابط

اكرر نحدد الجزء الاول فقط

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 64KB.

بدا البرنامج بالعمل

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 47KB.

نجد انه وجد الى الان 10 اخطاء وقام بتصليح 10 ايضا

ملحوظة : للتاكد من ان الملفات المفكوكة ستكون سليمة اعتقد انه من الطبيعي ان تكون عدد الاخطاء الموجودة تساوى عدد الاخطاء التى قام البرنامج بتصليحها ويمكننا ايضا التاكد من تشغيل وتجربة الاسطوانة

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 49KB.

نتاكد ان محتوى فولدر root متعلم عليه ونضغط نكست
او متعلم على check all

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 48KB.

نحدد اى مكان نريد فك الاسطوانة او الملفات المضغوطة و الرقم الاول 722 ميجا وهو حجم المطلوب لفك الضغط والرقم الثانى 6 جيجا وهو المساحة الموجودة فى البارتيشن

هذه الصورة بحجم اخر انقر هنا لعرض الصورة بالشكل الصحيح ابعاد الصورة هي 780x458 الابعاد 50KB.

التحميل

رابط مباشر

تحياتي ....​

سلطان عطيه

عضو محترف
الإعجابات
106
شكرا على البرنامج جارى التحميل والتجربه

king.stillwill

عضو ذهبي
الإعجابات
186
شكرا لك اخوي طرح رائع ومشكلة شائعة وانا وجدت الحل عن طريق رفع الملفات بالطريقة اللي في توقيعي من مواقع اجنبية كثيرة تستعمل هذه الطريقة والكثير يردون ويقولون الموقع هو اللي يعطب الملفات وليس الملفات نفسها لكن حتى مع ذلك الطريقة ناجحة جدا بنتيجة مطلوبة وانا نزلت لعبة من الميديا فاير حجمها حوالي 6 الى 10 جيجا وكانت معطوبة وصلحتها وكانت زي الفل فهناك حلول كثيرة لكننا احنا نريد التعقيد ونرفض الافكار الجديدة

تحياتي

محمد جرامنة

الوسـام الماسـي
الإعجابات
576
شكرا لك اخي الكريم
لكن نسخة البرنامج ديمو

Can't.Sleep

عضو مشارك
الإعجابات
14
شكرا علي المرور وجاري البحث عن كراك لاجل عيونك

Mohamed Khaled

عضوية الشرف
الإعجابات
4,517
شُكْرَا لَك يَا اخِي الْكَرِيْم بَارَك الْلَّه فِيْك وَّتَحِيَّاتِي لَك

محمود زعرب

عضو مميز
الإعجابات
7

البرنامج رائع انا استخدمة منذ شهر اخي وفقال في الوقت والجهد واخراج الاسطوانة كاملة

الحالة
موضوع مغلق

أعلى