الحالة
موضوع مغلق

spidergood

عضو محترف
الإعجابات
9
.......جهازى كنت قفلته حوالى شهرين وكرتنته ورجعت تانى فتحته والمشكلة انه مبيكملش تحميل يعنى لما اضغط زر الباور بيسرج عادى ويتعرف على الهارد والسى دىروم ويقوم فاصل كهرباء نهائيا وهو لسة عند شاشة التحميل السوداء نظفت الرامات واتاكدت من الوصلات وكل حاجة ولكنه لما اسيبه مثلا عشر دقايق مقفلو كده ممكن اجى افتحه يكمل لحد شاشة الويندوز ويقوم قافل بعدها بقى كل اما افتحه مبيكملش 4 ثوانى يادوبك ويوقم قافل والبوردة عنى نوعها جيجابيت 945 والهارد ساتا 160 والرامات 512 ول الكروت بلت ان مفيش كروت خارجية معلشى ساعدونى انا هاتجنن الجهاز كان حلو قبل ماعينه معرفش ايه اللى حصل هل ممكن يكون عيب باور او يكون العيب فى البيوس؟؟ لو سمحتم محتاج مساعدتكم...شكرا

spidergood

عضو محترف
الإعجابات
9
الف الف شكر ياغالى ربنا يكرمك يارب....ان شاء الله هغيره وانا خلاص اقتنعت بكلامك......بس معلشى من باب العلم بالشىء ولا الجهل به...ياترى ايه السبب اللى خلى الباور اصبح ضعيف؟؟؟لانه كان شغاال قبل كده حلو ممكن يكون حاجة فيه عطلت؟؟؟معلشى هتعبك شوية معاية...كمان مرة الف الف شكر على المساعدة

أبو أدهم

أبو أدهم

الوسـام الماسـي
الإعجابات
2,036
لا يوجد سبب واضح لأن يضعف الباور سبلاي!!!

أنا اشتريت واحد جديد بالعلبة وبعد نصف ساعة ...............رااااااااااااااح ..تلف خالص بدون سبب!

سألتُ البائع فقال:

هي كده، ولا ضمان لها.

spidergood

عضو محترف
الإعجابات
9
الف الف شكر ياباشا..منتحرمش من ردودك..وجزاك الله خيرا

أبو أدهم

أبو أدهم

الوسـام الماسـي
الإعجابات
2,036