الحالة
موضوع مغلق

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0

اتمنى منكم مساعدتى فى الاتى
انا اقوم بتسطيب نسخ وندوز للعديد من الزبائن التى اجهزتهم مختلفه فى البوردة والكروت اللى عليها
هل فى طريقة عشان اسطب الوندوز بطريقة سريعة وما يكونشى فى تعارض فى التعاريف ولا اى مشاكل واروح اسطب التعاريف بعد كدا عليه ولا لازم اسطب الوندوز بالطريقة التقليدية البطيئة

شكرا يا جماعة ومنتظر ردودكم

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0

اتمنى منكم مساعدتى فى الاتى
انا اقوم بتسطيب نسخ وندوز للعديد من الزبائن التى اجهزتهم مختلفه فى البوردة والكروت اللى عليها
هل فى طريقة عشان اسطب الوندوز بطريقة سريعة وما يكونشى فى تعارض فى التعاريف ولا اى مشاكل واروح اسطب التعاريف بعد كدا عليه ولا لازم اسطب الوندوز بالطريقة التقليدية البطيئة

شكرا يا جماعة ومنتظر ردودكم

Dreams

Dreams

مؤسس وإداري
الإعجابات
7,539

اخى الحبيب برجاء توضح طلبك لكى يساعدك الاعضاء

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0
شكرا لك اخى على الاهتمام
المشكلة هى فى الاتى :
كل جهاز اقوم بتسطيب نسخة الوندوز والتى تاخذ حوالى نصف ساعة وبعد كدا التعاريف ومن ثم البرامج
جربت انى اعمل Ghost لاحد النسخو لكن النسخة اللى خدتها كانت تشتغل بس على نفس الاجهزة اللى فيها نفس البرورده اللى اخذت منها النسخة ال ghost يعنى لو كنمت عملها على بروده 945 مش حتشتغل على بورده G31 مثلا
فانا عاوز نسخة اقدر اسطبها بال ghost وبعد كدا اسطب التعاريف بس يعنى النسخة تتسطب بال ghost بس ما تعملشى مشاكل مع البورده والكروت والكلام ده
انا قبل كدا شوفت واحد عامل موضوع عن المشكلة دى وحل ليها بس مش لاقى الرابط ولا ازاى عملها

شكرا لكم واتمنى ان تكونوا فهمتونى

mooma_max

عضوية الشرف
الإعجابات
894
هل تقصد جوست أخى ام تقصد ان يكون التنصيب تلقائى ام تقصد عمل نسخة lite مخففة
أم تقصد نسخة شاملة جميع التعريفات ؟؟؟

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0
للتوضيح

المشكلة هى فى الاتى :
كل جهاز اقوم بتسطيب نسخة الوندوز والتى تاخذ حوالى نصف ساعة وبعد كدا التعاريف ومن ثم البرامج
جربت انى اعمل Ghost لاحد النسخو لكن النسخة اللى خدتها كانت تشتغل بس على نفس الاجهزة اللى فيها نفس البرورده اللى اخذت منها النسخة ال ghost يعنى لو كنمت عملها على بروده 945 مش حتشتغل على بورده G31 مثلا
فانا عاوز نسخة اقدر اسطبها بال ghost وبعد كدا اسطب التعاريف بس يعنى النسخة تتسطب بال ghost بس ما تعملشى مشاكل مع البورده والكروت والكلام ده
انا قبل كدا شوفت واحد عامل موضوع عن المشكلة دى وحل ليها بس مش لاقى الرابط ولا ازاى عملها

شكرا لكم واتمنى ان تكونوا فهمتونى

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0
http://www.damasgate.com/vb/t/57477/

http://www.damasgate.com/vb/t/106673/

ملاحظة : طبعا هذه النسخة لن تعمل على الهاردات الساتا
جزاك الله خيرا اخى الكريم على سرعة الرد والمساعدة
ولكن هل الاسطوانتين لا يعملان على الهاردات الساتا وهل هناك حل ليس لابد ان يكون الحل نسخة ghost ممكن يكون الحل مثلا تسطيب نسخة وتاخذ الوقت ولكن فى نفس الوقت تحتوى على التعريفات وفى هذه الحالة ستوفر على وقت التعريف وتسطيب البرامج
او لو لديك اى طرق لتقليل الوقت الذى استهلك فى تسطيب النسخ للزبائن

وشكرا مرة اخرى وجزاك الله كل خير

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0

امبراطور المجد

عضو مميز
الإعجابات
46
حبيبي ادمج تعاريف الساتا مع نسخة الويندوز باستخدام برنامج (ان لايت) وتضبط مع اي جهاز
ومستحيل التعارض كما أن اكبر مجموعة تعاريف للساتا يصل حجمها الى 20 ميجا بس !

أتمنى اني أكون أعطيتك شي مفيد

era2006

عضو جديد
الإعجابات
0
حبيبي ادمج تعاريف الساتا مع نسخة الويندوز باستخدام برنامج (ان لايت) وتضبط مع اي جهاز
ومستحيل التعارض كما أن اكبر مجموعة تعاريف للساتا يصل حجمها الى 20 ميجا بس !

أتمنى اني أكون أعطيتك شي مفيد
جزاك الله خيرا اخى الكريم وان شاء الله الامور تيسر

MAlsharif

عضو جديد
الإعجابات
0
مشكور أخي الكريم ممكن نسخة بالعربي

halil

عضو جديد
الإعجابات
0
كيف ادمج تعاريف الساتا مع نسخة الويندوز