الحالة
موضوع مغلق

seroooo

عضو مشارك
model Vostro 1510 ... S T : dnkqq3j

انا معايا التعريف بس المشكله مش عارف ادمجه على النسخه ده الوحيده و ده اللى بيحصل معاية مع النسخه لما بحاول اضيف التعريف ليها .. بجد حد يفدنى لان بجد انا بستخدم النسخه ده من اول last xp V.15 بس على الديسك توب مش الاب توب

eXPerience badara

الوسـام الذهبي
model Vostro 1510 ... S T : dnkqq3j

انا معايا التعريف بس المشكله مش عارف ادمجه على النسخه ده الوحيده و ده اللى بيحصل معاية مع النسخه لما بحاول اضيف التعريف ليها .. بجد حد يفدنى لان بجد انا بستخدم النسخه ده من اول last xp V.15 بس على الديسك توب مش الاب توب

جاري عمل فيديو لك لشرح الطريقة

seroooo

عضو مشارك
10000000000000000000000000000000000000000000شكر بجد

مصراوى فصيح

عضو محترف
اخى experience
اقتراح
لماذا لا ترفع النسخة مدمج معاها تعريفات السات وبالتالى تبقى النسخة كاملة ونهائية ايضا
وشكر على جهودك

eXPerience badara

الوسـام الذهبي
اخى experience
اقتراح
لماذا لا ترفع النسخة مدمج معاها تعريفات السات وبالتالى تبقى النسخة كاملة ونهائية ايضا
وشكر على جهودك
النسخة مدموج معاها التعريفات المعروفة

لكن ليست تعريفات الأجهزة الحديثة التي عمرها أقل من سنة

ودمج التعريفات كلها بحاجة إلى ما فوق 600 ميغا

seroooo

عضو مشارك
بجد انا عاجز عن الشكر و مش عارف قاقولك ايه بس بجد اللى ققدر قاقولوا روح يا شيخ ربنا يفتح عليك من اوسع ابوابه انشاء الله

abu-anas

عضو مشارك
لف شكر على الموضوع الاكثر من رائع وتسلم ايديك

ولكن بعد تحميل جميع الملفات وفك الضغط

تبين ان الملف رقم 12 معطوب الرجاء التاكد او اعادة تحميلة

ودمتم سالمين

seroooo

عضو مشارك
بجد انا محرج جدا منك بس انا هاقولك ايه اللى حصل و بجد لو المضوع هيحتاج جهد منك بلاش .. و احب اوضح للناس ان النخسه مافيهاش اخطاء المشكله كلها عندى انا انما النسخه شغاله زى الفل على الجهاز اللى بتكلم منه .. المهم بعد مادمجت التعريفات و كله تمام مع اول ريستارت علشان يدخل يستب الويندوز بعد على طول مع بدايه العد التنازلى 39 دقيقه جارى الرساله الى رفعها ده و بعد اوك جالى الرساله ده رقم 2

abu-anas

عضو مشارك

ماهو المطلوب بعد هذه الخطوة فقد طلب مني ان اعمل فورمات للفلاش

ووافقت وعملت ستارت

ولم تظهر اي ايقونة او خيار اخر

ارجو التوضيح

ولكم شكري وتقديري

eXPerience badara

الوسـام الذهبي
بجد انا محرج جدا منك بس انا هاقولك ايه اللى حصل و بجد لو المضوع هيحتاج جهد منك بلاش .. و احب اوضح للناس ان النخسه مافيهاش اخطاء المشكله كلها عندى انا انما النسخه شغاله زى الفل على الجهاز اللى بتكلم منه .. المهم بعد مادمجت التعريفات و كله تمام مع اول ريستارت علشان يدخل يستب الويندوز بعد على طول مع بدايه العد التنازلى 39 دقيقه جارى الرساله الى رفعها ده و بعد اوك جالى الرساله ده رقم 2
عند التنصيب إختار رقم 1 وثم 1 وهو مع التعريفات
بعد ذلك حدد كل التعريفات all ثم Start Now

في هذه الصورة

hammadfz

hammadfz

عضوية الشرف
شكرا لك أخي الكريم
تقبل تحيتي

seroooo

عضو مشارك
المشكله ان التعريفات مش اندمجت مع الاختيار الاول و اندمجت مع الاختار التانى يعنى الاول بيدنى ان مافيش هارد كلعاده

الأغر

عضو ذهبي
الله يوفقك يارائع

eXPerience badara

الوسـام الذهبي

seroooo

عضو مشارك
لما حضرتك قولتلى من شويه ادخل و علم على كله دخلت بالفعل و عملت بس نسيت ادوس على keep the drivers .. و دلوقتى نزلت وندوز جديد تانى علشان ارد على حضرتك و لقيت حضرتك حاتط فيديو .. ياريت اعرف ممكن المشكله تكون من عدم التعليم على keep the drivers و بجد انا اسف جدا على الازعاج ده

eXPerience badara

الوسـام الذهبي
لما حضرتك قولتلى من شويه ادخل و علم على كله دخلت بالفعل و عملت بس نسيت ادوس على keep the drivers .. و دلوقتى نزلت وندوز جديد تانى علشان ارد على حضرتك و لقيت حضرتك حاتط فيديو .. ياريت اعرف ممكن المشكله تكون من عدم التعليم على keep the drivers و بجد انا اسف جدا على الازعاج ده
نعم أخي الكريم هذه هي المشكلة
عدم التعليم على keep the drivers

seroooo

عضو مشارك
اخى الكريم انا حاليا بكلمك من على جهاز واحد صحبى و المشكله برده هى هى اللى حصلت و انا ضفت حضرتك على الياهو علشان مش عارف من الصح الكلام هنا كتير ولا لاء .. انا بجد مش عارف اعمل ايه

eXPerience badara

الوسـام الذهبي
اخى الكريم انا حاليا بكلمك من على جهاز واحد صحبى و المشكله برده هى هى اللى حصلت و انا ضفت حضرتك على الياهو علشان مش عارف من الصح الكلام هنا كتير ولا لاء .. انا بجد مش عارف اعمل ايه
أخي الكريم
إذا تابعت كما شرحت لك لن يكون هناك مشكلة

لأن الأفلام التي عرضتها لك هي نفس السي دي الجديد المدموج معه تعريفات جهازك عملتها لك خصيصا
وقد جربتها إلى الأخر لم تواجهني أي خطاء.

ركز وحدة وحدة وتوكل على الله

مصراوى فصيح

عضو محترف
اخى experience
ومالة لو التعريفات الجديدة للساتا تاخد زيادة 600 ميجا برضك dvd مساحتها كافية
على فكرة ليس لدى هاردات ساتا ولم تقابلنى هذة المشكلة من قبل ولكنى لاحظت معاناة الكثير من اخوانا فى هذا الموضوع وما دام دى اخر اصدار لل lastxp تبقى ختامها مسك ونهائى
اة رايك
وملحوظة اخرى لاحظتها
حضرتك ما بستخدمش نسخة lastxp على جهازك فيا ترى لية ؟؟
وكمان اة رايك فى نسخة black xp
هل هيا جيدة ؟
وشكرا على جهودك

الحالة
موضوع مغلق

أعلى