الحالة
موضوع مغلق
semo1

semo1

مشرف التطبيقات الهندسية
شكرا علي المجهود الجبار
مع اني معرفش البرنامج دا بتاع اية
فارجو منك شرح مختصر عن طبيعة البرنامج
وفوائدة
وشكرا لك

البرنامج من اشهر برامج نظم المعلومات المكانية او الجغرافية

فهو يتعامل مع الخرائط المدمجة بالبيانات لعمل التحليلات الجغرافية و ادارة بياناتها

لمزيد من المعلومات اليك موقع الشركة و البرنامج

http://www.esri.com/software/arcgis/index.html

و هذا كتاب بالعربي يشرح بعض اجزاء هذا البرنامج
http://filaty.com/f/807/36731/mktb_ArcGIS_v_9.pdf.html

semo1

semo1

مشرف التطبيقات الهندسية

انا كنت كتبت هنا من فتره ان مش كنت عارفه انزل arcgis و الحمدلله ساعدتوني خطوه ب خطوه و نزلتوه

دلوقتي طالبه مساعدتك في حاجه تانيه كنت عايزة صورة لخريطة منطقة الجيزة في مصر عشان اعمل عليها مشروعي و ارسم الخريطه بالبرنامج بس عايزة خريطه واضحه مسحوبه مثلا بالسكانر التفاصيل فيها واضحه مش عارفه الناس بتجيبها منيين لو حد يعرف او عنده الخريطه دي بليييز يديهالي

يعني عايزة خريطه واضحه ولو عملت زووم بتبقى اوضح

مش زي دي

http://www.4shared.com/file/76301003/9fcefa27/jhf.html

و شكراااااااااا

جاري البحث عن طلبك اختي الكريمة

geosalah

عضو جديد
thanksssssssssssssssssssssssss and 10000 shkor

baby01

عضو مشارك
هل حاولت اعادة حرق الاسطوانة ببرنامج اخر غير الدايموند اخي الكريم
لا لم أحاول أخي لكن ما الفرق . انا اريد ان اشغلها من غير حرق
الا يمكن هذا . والدايمون يتعامل مع هذا النوع من الملفات
هل تعتقد ان المشكلة في الدايمون

rshad11

عضو جديد
الرجاء اريد مجلد فقط license_server_crack

koronfol

عضو جديد

أرغب في طلب بسيط وهو رايط لتحميل برنامج gis لويندوز xp ولوزيندوز vista
وكيفية التنصيب لكلا النظامين
ولكم جزيل الشكر

dirdeery

عضو جديد
عوفيت أخي ودام علمك

ماجد007

عضو جديد
اخوتي مرحبا بكم وشكرا لكم على المجهودات الجبارة التي تقومون بها وجازاكم الله خيرا عما تفعلون.
انا اخوكم ماجد من تونس، مشكلتي هي اني لدي نسخة من برنامجArcGIS 9.0 و نسخة ArcGIS 9.1 و نخسة من ArcGIS 9.2 بالانجليزية ولكن احتاج البرنامج باللغة العربية، فارجو من الاخوة الكرام مساعدتي في الحصول على النسخة العربية وخاصة واني قد رايت مشاركة احد الاعضاء يقول فيه انه يملك النسخة العربية، ودمتم في رعاية الله وشكرا جزيلا.

ماجد007

عضو جديد
اخوتي مرحبا بكم وشكرا لكم على المجهودات الجبارة التي تقومون بها وجازاكم الله خيرا .
انا اخوكم ماجد من تونس، مشكلتي هي اني لدي نسخة من برنامجArcGIS 9.0 و نسخة ArcGIS 9.1 و نخسة من ArcGIS 9.2 بالانجليزية ولكن احتاج البرنامج باللغة العربية، فارجو من الاخوة الكرام مساعدتي في الحصول على النسخة العربية وخاصة واني قد رايت مشاركة احد الاعضاء يقول فيه انه يملك النسخة العربية، ودمتم في رعاية الله وشكرا جزيلا.

galal.sabry

عضو جديد
أشكرك أخى على مجهودك الكبير لان فعلا البرنامج حجمة كبير و تقريبا مش موجود على النت الا تورنت فقط , بس ربنا يسهل و كل الروابط تشتغل كويس و البرنامج ينزل صح علشان انا شغال على Vista و معنديش حل تانى الا 9.3 :333:علشان كدة ياريت تكون معانا لو فى اى استفسار عن رابط مش شغال او اى مشكلة من هذا النوع......شكرا مرة اخرى..

Setup.exe

عضو مشارك
أحسنت جداً

مجهود كبير تستحق الشكر عليه

hisham azzam

عضو مشارك
شكرااااااااااااااااااااا على المجهود الرائع

engdream

عضو فعال
مااااشكووووووووووووووووووووووووور

badreldin

عضو جديد
لدى مشكلة فى تشغيل lm software على win vista
بعد تظبيط مكان licence وكتابة اسم الجهاز و اعادة قراءة ال licence
النتيجة انه لا يقراء ال licence
فهل هناك حل ؟

م.يوسف صوافطة

عضو مشارك
ما شا الله
جزاك الله عنا خيراً
وبارك الله فيك

mohamed_k78

عضو جديد
شكراااااااااا جزيلا أخي على المجهود الأكثر من رائع ....لي طلب يا أخي الكريم الملفات المشروح فيها طريقة التنزيل حذفت من على موقع 4shered لو سمحت ممكن ترفعها تاني كلها أتحذفت ...وطلب تاني لو ممكن تعطيني ملف تورنت لهذا البرنامج أصل فية صعوبة في تنزيل الرنامج من على الرابيد شير أو تضع ملفات البرنامج على firespace....وشكراااا لك

ateff

عضو جديد
يا جماعة كل الروابط السابقة عندما نفتحها تعطي هذه الرسالة ان الرابط غير صحيح
The file link that you requested is not valid
نرجو رفع المواضيع على موقع اخر

فوادي

عضو جديد
شكرا على المجهود بس تمنيت ان تضعه على رابط واحد وبمساحة اقل لان بهيك حالة ماراح احمل البرنامج الا بعد100 سنة والله اعلم عالعموم بارك الله بيك عزيزي وللتالق دائما ...

Ing.Ma

Structural Engineer
نرجو من الأخ : benomar إعادة وضع ملفات الشرح الخاصة بتنصيب البرنامج والكراك التي قام بوضعها لأجل الاخت sweety.maryoma من قبل وذلك لأن الروابط أصبحت قديمة وتم حذف الملفات لانتهاء الصلاحية , وشكرا.

المزقرت

عضو جديد
جزاك الله خير

الحالة
موضوع مغلق

أعلى